Konzultační agentura Dobrý web zahajuje již desátý ročník projektu WebTop100. Společnosti mohou až do konce června přihlašovat své firemní weby do 11 oborových žebříčků a 4 speciálních kategorií. Novinkou letošního ročníku je vznik kategorií Mobilní web a Firemní Facebook page, jejichž zavedení odráží současné trendy ve firemní prezentaci. (TZ)
Soutěže WebTop100, která oceňuje kvalitu internetových prezentací firem, se může zúčastnit jakákoli firma podnikající v České republice s webem v českém jazyce. Firmy mohou své webové prezentace registrovat na stránkách soutěže prostřednictvím online formuláře, a to do 30. června 2011. Do hlavního žebříčku jsou automaticky zařazeny webové prezentace stovky nejvýznamnějších firem na základě žebříčku CZECH TOP 100, který je sestaven dle ekonomických ukazatelů jednotlivých firem.
Odborná porota, složená z odborníků na internetový marketing, ale i ze specialistů na příslušný segment podnikání, bude hodnotit weby v celkem 11 oborových a 4 speciálních kategoriích. V čele poroty i letos stanul známý konzultant a investor Ivan Pilný. Hodnocenými kritérii jsou přitom použitelnost, grafický design, technické řešení, marketing a přínos pro uživatele. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne v úterý 25. října 2011 na galavečeru navazujícím na celodenní odbornou konferenci WebTop100.
Přehled vyhlášených oborových žebříčků pro rok 2011:
- Auto-moto
- IT
- Telekomunikace
- Finance
- Obchod
- Průmysl
- Energetika
- Transport
- E-shop
- Potravinářství a gastronomie
- Služby
Speciální žebříčky:
- Microsite
- Mobilní web (NOVINKA)
- Marketingový nástroj
- Firemní Facebook page (NOVINKA)
V kategorii Mobilní web bude hodnoceno, jak weby reflektují jiné způsoby ovládání, jak zohledňují různá prostředí používání a v neposlední řadě, jak jsou dostupné na různých platformách.
V kategorii Firemní Facebook Page se bude hodnocení zaměřovat mimo jiné na míru integrace s firemním webem, na aktivitu na stránce a komunikaci s fanoušky, míru přizpůsobení stránky a použití aplikací a jejich vliv na počet fanoušků.
„V poslední době se hodně hovoří o potřebě využívat sociální média a o potenciálu dalších možností připojení k internetu, převážně toho mobilního. Snažíme se sledovat tyto nové trendy ve vývoji webového prostředí, a proto jsme se v letošním roce rozhodli do soutěže přidat dvě nové speciální kategorie Mobilní web a Firemní Facebook page, aby firmy mohly své nové platformy porovnat,“ upřesňuje ředitel agentury Dobrý web Luboš Plotěný.
Každý účastník soutěže získá celou řadu benefitů:
- písemné individuální zhodnocení přihlášené prezentace – zajímavá zpětná vazba od širšího spektra odborníků, tipy na zlepšení z různých úhlů pohledu
- porovnání úrovně přihlášené webové prezentace s konkurencí prostřednictvím bodového ohodnocení všech soutěžících webů
- vstup zdarma na celodenní odbornou konferenci WebTop100
- pozvánku na slavnostní vyhlášení výsledků soutěže
- odbornou studii o firemních webech shrnující aktuální trendy v oblasti internetového podnikání
- možnost využití účasti v soutěži v rámci vlastního PR, příležitost zviditelnit se
- inspirace pro další činnost
Součástí projektu WebTop100 je kromě soutěže také celodenní odborná konference týkající se problematiky firemních webů a Klub WebTop100 sdružující manažery odpovědné za firemní internetové prezentace.
Pořadatelem soutěže WebTop100 je konzultační agentura Dobrý web. Generálním partnerem je společnost IBM Česká republika. Hlavními partnery jsou společnosti ACTIVE 24 a Seznam.cz. Partnerem je sdružení TUESDAY Business Network. Mediálním partnerem je server Podnikatel.cz.