U příležitosti 5. narozenin českého Googlu byla v Praze na včerejší konferenci Google Day představena nová služba v češtině. Jedná se o službu Google Goggles pro mobilní vyhledávání, která dokáže identifikovat vyfotografované objekty a následně k nim ve Vyhledávači Google najít související informace. (TZ)
Podobně, jako mohou čeští uživatelé vyhledávat informace pomocí textu nebo hlasu, mají teď možnost najít informace pomocí fotografií a obrázků. Google Goggles využívá technologii rozpoznávání obrázků, která umí identifikovat vyfocené objekty a najít o nich relevantní informace na internetu.
Mezi objekty, které technologie dokáže dobře rozeznat, patří různorodé značky a zboží, známé památky a krajinné dominanty, obchody, umělecká díla a další obrázky, které lze najít online. Goggles také umí rozpoznat text v češtině a přeložit jej do 56 jazyků pomocí Překladače Google.
Fukce služby Google Goggles:
-
Získat informace o produktu z naskenovaného čárového kódu.
-
Získat informace z naskenovaného QR kódu.
-
Rozpoznat známé památky a krajinné dominanty.
-
Překládat vyfocené texty v cizí řeči.
-
Přidat kontakt do paměti telefonu vyfocením vizitky nebo QR kódu.
-
Naskenovat text s využitím OCR.
-
Poznat umělecká díla (obrazy, malby, sochy), knihy, DVD, CD, značky, loga, další obrázky a vyhledat o nich informace
-
Vyřešit Sudoku.
Aktuální verze Google Goggles 1.6.1 je dostupná pro mobilní zařízení s operačním systémem Android verze 2.1 a vyšší. Aplikaci je možné zdarma stáhnout a nainstalovat z Android Marketu.
Google Goggles je dalším dárkem pro uživatele, jenž český Google uvádí u příležitosti svých narozenin. V roce 2008 to byla česká verze YouTube, v roce 2009 na mapě Street View přibyla Praha a okolí a loni se čeština stala 10. jazykem na světě, pomocí kterého je možné vyhledávat hlasem.
Jak služba Google Goggles funguje, se můžete podívat v tomto videu.
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz