MEM Magazín – Playboy pro marketéry

Brno 25.10.2011 – S ideou založit časopis zabývající se reklamou přišlo grafické studio ADFabrik a  hlavním motivem bylo ukázat, že reklama je neoddělitelnou součástí současného vnímání společnosti. „MEM Magazine nevzniká proto, aby přinášel informace o přestupech manažerů, tabulky, grafy a záplavu čísel,“ vysvětluje šéfredaktor Ivan Manolov a dodává: „Tým, který za časopisem stojí, je fascinován reklamou a marketingem, propagací a tajemstvím nakažlivých MEMů.“ (TZ)

Sami autoři však mají podle vlastních slov hodně daleko k filozofování o reklamě. „Na stránkách MEM Magazine se budeme zabývat tím, co znamená slovo „efektivní“ pro jednotlivé aktéry marketingových a propagačních tanečků a budeme chtít poukázat na to, že všichni mluví reklamním jazykem, ale už není tak docela jisté, zda reklama mluví také jazykem lidským,“ popisuje koncept vydavatel Aleš Jedounek a doplňuje: „Chceme poukazovat na souvislosti, které s reklamou souvisejí, ale uvědomuje si je jen málokdo, nejméně pak lidi z reklamní branže. Jednou z nich je i otázka, co dělat, pokud reklamní kampaň sice úspěšně propaguje výrobek nebo značku, ale zároveň zamoří náš životní prostor stupiditou, amatérskou grafikou a lacinou metaforou? To přece nemůže být hra s nenulovým součtem.“

MEM Magazine bude vycházet jako měsíčník pouze pro předplatitele. Vedle toho si však bude možné objednávat zvlášť jednotlivá čísla. „Jedním z důvodů, proč jsme nešli do trafikového prodeje, je fakt, že MEM Magazine vnímáme jako prestižní časopis,“ vysvětluje Manolov: „V žádném případě to ale neznamená, že je vyveden v akademicky nudném stylu. Spíš se hlásíme ke zlatým časům Playboye nebo stylu Top Gear. “

MEM Magazine
Vydavatel: Aleš Jedounek
Šéfredaktor: Ivan Manolov
Náklad: 5000
Periodicita: Měsíčník
Distribuce: Předplatné www.netmem.cz
Zaměření: Marketingová komunikace, reklama