Dial Telecom: Otevřený dopis zaslaný ministrovi vnitra a premiérovi k tendru KIVS

Praha, 25. ledna 2012 – Dial Telecom, a.s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, dnes zaslal otevřený dopis premiérovi Petru Nečasovi, vládě a ministrovi vnitra Janu Kubicovi s výzvou k okamžité součinnosti v současném nesprávném vedením tendru KIVS (Komunikační infrastruktura veřejné správy). Česká republika díky několika nelogickým chybám přišel nyní již odhadem o více než 2 miliardy korun, v době, kdy se kabinet premiéra snaží o nové a nové škrty ve státním rozpočtu. (TZ)

Otevřený dopis vyčíslil rozdíly mezi cenami internetu a hlasových služeb, za které je nakupuje stát (odložený tendr KIVS) a za které jsou v současnosti dostupné běžně na trhu:

Vážený pane premiére,

dovolujeme si Vás vyzvat k součinnosti proti konkrétnímu plýtvání miliardami korun z peněz daňových poplatníků, ke kterému nyní dochází v souvislosti se zrušením zadávacího řízení veřejné zakázky „Poskytování služeb v rámci Komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy“ (dále KIVS) ze dne 20. 12. 2011.

Společnost Dial Telecom, a. s., jako jeden z účastníků tendru, byla přesvědčena, že právě toto zadávací řízení proběhne korektně. Připomínáme, že předchozí řízení o totožné veřejné zakázce Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“), rovněž na základě právních kroků naší společnosti, již v roce 2011 zrušil, a to z důvodu omezení hospodářské soutěže na straně zadavatele.

Ministerstvo vnitra ČR následně učinilo zdánlivě transparentní kroky k nápravě, neboť následně vyhlášené zadávací řízení se jevilo jako vedené v souladu s obecně závaznými právními předpisy.

V prosinci 2011 došlo opět ke zrušení nového výběrového řízení přímo Ministerstvem vnitra ČR a to již poté, co byly zveřejněny cenové nabídky jednotlivých uchazečů. Dial Telecom byl mezi účastníky na předním místě.

Česká republika letos přijde odhadem o možné úspory ve výši 2 mld. korun

Společnost Dial Telecom, a. s., jakožto poskytovatel vysoce kvalitních datových, hlasových a internetových služeb, usiluje o rovnocenné podmínky hospodářské soutěže a také o to, aby české úřady zbytečně neplýtvaly prostředky daňových poplatníků. Jsme připraveni účastnit se korektních výběrových řízení a předložit Vám reálné tržní nabídky se zárukou kvalitních služeb, jež povedou k úsporám nejen dotčeného úřadu, ale i státních prostředků.

Poukazujeme na to, že výsledkem zrušení zadávacího řízení KIVS z prosince 2011, bude také, mimo jiné, časová tíseň jednotlivých úřadů k vypsání řádných veřejných zakázek na komunikační služby a leckde povede také k omezení nebo úplnému vyloučení hospodářské soutěže. V takovém případě se prodlouží stav, kdy úřady budou platit z prostředků daňových poplatníků za komunikační služby opět přemrštěné ceny.

Pro Vaši představu uvádíme příklad Českého statistického úřadu, který z KIVS vystoupil v roce 2011 a odolal tlaku Ministerstva vnitra ČR na setrvání v tomto projektu. Potvrdilo se, že reálné tržní ceny jsou oproti cenám KIVS až o 80 % nižší a úřad tak ušetřil nemalé prostředky daňových poplatníků.

Dovolujeme si Vám také předložit srovnání současných cen v KIVS a skutečných tržních cen (Příloha č. 1).

Věříme, že Vám tento stav není lhostejný a učiníte patřičné kroky k jeho zlepšení vypsáním transparentního a korektního dílčího výběrového řízení.

S úctou

Zdeněk Sivek Aleš Zeman Tomáš Strašák
předseda představenstva místopředseda představenstva člen představenstva

Více informací Vám poskytneme na stránkách http://www.dialtelecom.cz

O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)

Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 600 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.