Alza.cz opět trhá rekordy, zvýšila obrat o více než miliardu

Praha, 2. února 2012 – Společnost Alza.cz, největší internetový obchod v České a Slovenské republice, opět kraluje internetovému trhu. V roce 2011 dosáhl celkový obrat společnosti 6,8 mld. Kč a oproti minulému roku vzrostl o více než jednu miliardu korun. Nakupovaní na internetu je stále populárnější a Alza.cz opět upevnila svoji pozici lídra. Růst společnosti se tradičně obešel bez akvizic a cizích zdrojů. (TZ)

„Těší nás tento skvělý výsledek, je důkazem, že se nám vyplatily investice do inovací, jakými byly spuštění automatizovaného logistického centra, nových webových stránek Alza.cz a rozšiřování pobočkové sítě po celé ČR a SR. I pro rok 2012 máme připravenu řadu novinek a zlepšení, které ještě víc přiblíží lidem nakupovaní na Alze“ uvedl obchodní ředitel společnosti Alza.cz Martin Drdúl.

Alza.cz se i v minulém roce dále rozvíjela. Klíčovými faktory způsobujícími nárůst oproti loňskému roku byla zrychlená dostupnost zboží, spuštění specializovaných e-shopů Kleopatra.cz a Hracky.cz a zmodernizování showroomů v Praze a Bratislavě.

Z pohledu prodaného zboží růst táhla zejména pokračující obliba notebooků, kdy každý pátý notebook prodaný v České republice byl z Alza.cz. Dále pak rostoucí poptávka po televizích, hlavně modelech s novými technologiemi jako SMART TV a 3D. Velmi dynamicky roste poptávka po chytrých telefonech, tabletech a velice nás těší rostoucí poptávka nového sortimentu bílé techniky, kterou jsme představili zákazníkům v polovině minulého roku.

„Alza.cz nabízí svým zákazníkům ideální kombinaci pozitiv internetového a kamenného obchodu. Nakupování na internetu si lidé volí především z důvodu úspory peněz a času.  Možnost vyzvednutí a prohlídnutí zboží na pobočce odstraňuje případnou nedůvěru ze strany zákazníka,“ dodal ředitel prodeje Alza.cz Jaromír Řánek.

O společnosti Alza.cz

Společnost Alza.cz se zabývá prodejem výpočetní techniky a elektroniky od roku 1994 a dlouhodobě je lídrem českého internetového trhu. Už v roce 2005 přesáhl obrat společnosti Alza.cz hranici 1 miliardy Kč. Na českém trhu šlo o první pokoření této hranice internetovým obchodem. Společnost Alza.cz každý rok upevňuje svou pozici a v roce 2011 dosáhla obrat již  6,8 miliardy Kč a vyřídila přes 2 285 000 objednávek, což je o 42% víc než v minulém roce. Celkově Alza.cz zvýšila počet svých zákazníků o 46% oproti roku 2010. Denní návštěvnost webových stránek www.alza.cz přesahuje 290 00 uživatelů. Portál www.alza.cz jsou nejnavštěvovanější stránky v oblasti počítačů a elektroniky na českém internetu.

Jedničkou na trhu je Alza.cz zejména díky bezkonkurenční skladové dostupnosti zboží, široké nabídce produktů a nadstandardním službám, které doprovázejí samotný prodej i poprodejní služby.

V předchozích letech získala společnost Alza.cz a.s. za své obchodní úspěchy i řadu prestižních ocenění. Jmenujme například GE Money Multiservis Obchodník roku 2008 či absolutní prvenství HP Partner roku v letech 2009, 2010, 2011 a vítěz ankety Shop Roku 2011 v kategorii Cena kvality.