Zapakatel.cz za dva roky prodal slevy za více než 400 milionů korun

Praha 15. srpna 2012 – Zapakatel.cz odhaduje pro rok 2012 změnu slevového trhu v podobě výrazného snížení počtu slevových serverů, rozhodovat bude kvalita, nikoliv cena, významnou roli bude hrát zákaznický a partnerský servis. V roce 2012 Zapakatel.cz očekává růst tržeb a zaměří se na upevnění pozice lídra ve slevovém cestování, zvyšování komfortu pro zákazníky a posílení partnerského programu.  (TZ)

Zapakatel.cz dosáhl v roce 2011 obrat ve výši 240 milionů korun a za první pololetí roku 2012 vykazuje meziroční růst kolem 15 % a zisk přes 4 miliony Kč při obratu 128 milionů korun. Na druhé pololetí roku 2012 odhaduje Zapakatel.cz tržby ve výší zhruba 150 milionů korun.

„Pouze deset slevových serverů má šanci zůstat na českém trhu relevantní,“ říká Tomáš Carba, obchodní manažer projektu Zapakatel.cz. „Už v roce 2011 se trh začal konsolidovat, rok 2012 přináší stabilizaci prostředí, příští rok se slevové servery plně ukáží jako ukotvený marketingový a prodejní kanál,“ dodává.

Ve zbytku roku 2012 se Zapakatel.cz soustředí hlavně na upevnění pozice lídra ve slevovém cestování, zvyšování komfortu pro zákazníky a posílení partnerského programu.

Zajímavou novinkou bude i rozšíření možností nepeněžní plateb prostřednictvím volnočasových poukázek Sodexo i rozšíření možností věrnostního programu pro zákazníky.
V oblasti cestování, kde je Zapakatel.cz lídrem trhu, rostou tržby nejvíce. Roste počet registrovaných uživatelů (+219 %, aktuálně zhruba 250 tisíc), návštěvnost (+20 %, 2.7 milionů unikátních návštěvníků za první pololetí). Stoupá počet zákazníků, kteří uskutečnili alespoň jeden nákup (+132 %).

Zapakatel.cz vstoupil na český slevový trh v srpnu 2010 a ve velké konkurencí úspěšně obstál. V prosinci 2011 bylo na českém trhu se slevami 350 serverů a od té doby se jejich počet výrazně a stále snižuje. Na konci roku 2012 se předpokládá, že zůstane zhruba 70 serverů.

Další zajímavá čísla a údaje

Průměrná denní návštěvnost www.zapakatel.cz je přes 35 000 unikátních návštěvníků (podle Google Analytics), v červenci přes 40 tisíc, v rekordním případě Zapakatel.cz eviduje i den s 85 tisící návštěvníky.

Mezi zákazníky Zapakatel.cz převažují ženy (69 %), 46 % zákazníků má středoškolské vzdělání s maturitou, 33 % vysokoškolské nebo vyšší odborné. Nejvíce nakupujících je z velkých měst, Praha s velkým náskokem vede, následuje Brno, Ostrava, Ústí nad Labem a Zlín.  Příjmy domácností nakupujících jsou v 58 % mezi 15 tisíci a 35 tisíc korunami, třetí největší příjmová skupina (18 %) je od 35 001 do 50 000 Kč.

Ve věkovém složení nakupujících na Zapakatel.cz převažuje věk 35+, přičemž ženy nakupující na Zapakatel.cz jsou mladší (převládá 35-44, zatímco u mužů 45-44).
V roce 2012 je největší zájem o slevy na jídlo (22 %), zboží (20.3 %) a pobyty (15.3 %).

Dříve to bylo jídlo, krása a pobyty.  Zájmu o pobyty a cestování odpovídá i to, že v žebříčku nejprodávanějších slev jsou na většině míst – hlavně pobyty na Slovensku ve Vysokých Tatrách. Sami zákazníci uvádějí, že největší zájem mají o zboží (67 %), jídlo (65 %), domácí pobyty (60 %), kulturní akce (58 %) a zahraniční dovolené (55 %). Pod padesáti procentním podílem je kosmetika, sport, jazykové pobyty a muzea.

Ženy mají největší zájem o jídlo, zboží, kulturu a kosmetiku. Muži o zboží, jídlo, domácí pobyty a zahraniční dovolené.

Kupující na Zapakatel.cz nakupují nejvíce mezi desátou a dvanáctou hodinou dopoledne a poté mezi devátou a jedenáctou hodinou večer.

Zapakatel.cz je bezpečný

Zapakatel v srpnu 2012 prodal svůj miliontý voucher a od spuštění serveru kupující na  Zapakatel.cz utratili přes 400 milionů korun.

Denně Zapakatel.cz aktuálně vyřídí zhruba tisíc dotazů na infolince.  Na reklamační linku se, také denně, obrací zhruba 80 zákazníků.  Ve dvanácti  případech nejde o stížnosti, v 60 případech je vše řešeno s dodavatelem a v 8 případech (0,8 %) vrací Zapakatel.cz zákazníkovi peníze.  Nejčastěji jsou peníze vraceny v případech rekonstrukce provozovny či hotelu, ukončení provozu či změně majitele.

O Zapakatel.cz

Zapakatel.cz je jeden z nejsilnějších českých slevových serverů a na Slovensku působí jako Zabagatel.sk. Na trhu působí od léta roku 2010, v březnu 2011 otevřel v Praze první zákaznické centrum, ve kterém mohou lidé nakupovat speciální nebo nevyužité vouchery, platit v hotovosti či si osobně vyzvedávat zboží a vyřizovat reklamace. V září 2011 bylo otevřeno druhé zákaznické centrum v Brně.
Zapakatel.cz a Zabagatel.sk najdete na www.zapakatel.cz a www.zabagatel.sk, stejně tak jako na sociálních sítích Facebook (Zapakatel.cz a Zabagatel.sk), Twitter.com (@Zapakatel.cz),  Google+ (Zapakatel.cz) a Foursquare (Zapakatel.cz).