APEK – vyjádření k TZ sdružení dTest – poplatky v e-shopech

Doposud se v rámci internetového prodeje přistupovalo k dopravě jako k samostatné službě. Zdá se, že v případě, kdy obchodník nenabízí žádnou možnost odběru zboží zdarma, měl by jeho cenu uvádět včetně nejlevnější dopravy, respektive si náklady na dopravu do cen zboží započítat. Tím by došlo i k narovnání situace v cenových srovnávačích, kde někteří prodejci nabízí zboží na první pohled levněji, ale přitom skrývají vyšší náklady na dopravné,“ říká k tématu poplatků za dopravu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodává: „Stejně jako v případě dodržování pravdivých informací o skladovosti a dodání zboží (viz. APEK Kodex terminologie lhůt dodání) má Asociace zájem na uvádění kompletních informací o cenách nabízených výrobků či služeb a celkové transparentnosti obchodníků vůči spotřebitelům“.