Vrcholí hon na zimní pneumatiky

Sezóna shánění a kupování zimních pneumatik právě vrcholí. V říjnu je průměrný počet denně prodaných pneumatik dvakrát vyšší než v září. Ve srovnání s předchozím měsícem vzrostlo jejich vyhledávání více než dvojnásobně. Vyplývá to z aktuálních dat, které má k dispozici portál Aukro.cz a nákupní rádce Heureka.cz. (TZ)
Na zvýšený zájem o pneumatiky reagují prodejci zvýšením počtu vystaveného zboží. Už v září lidé nabízeli na Aukru více než dvojnásobek zimních pneumatik než například v srpnu. Nabídka se odrazila také na počtu prodaných kusů denně, v říjnu se v průměru denně prodá dvakrát více pneumatik než v září.

„Počet prodaných pneumatik vzrostl také meziročně. Lidé letos na Aukru koupili o 20 % více pneumatik než vloni,“ říká Michaela Papežová, mluvčí portálu Aukro.cz a dodává: „Ačkoli v prvním říjnovém týdnu se meziročně prodalo pneumatik méně, celkový objem nákupů vzrostl. Lidé vyčkávají, až zima opravdu udeří. Kvůli zavedené povinnosti mít v případě nepříznivého počasí zimní pneumatiky už od 1. listopadu však nemohou otálet moc dlouho, proto největší nápor čekáme v tomto týdnu.“

Pro platbu za pneumatiky lidé čím dál častěji volí pohodlné online platby: „V září přes ně proběhlo celých 12 % všech nákupů pneumatik. Nejčastěji platí zákazníci prostřednictvím rychlého online převodu, pro který se rozhodlo celých 69 % z nich,“ říká Gabriel Kalapoš, ředitel PayU ČR, poskytovatele online plateb na obchodním portále Aukro.cz

Stejně jako letos, i v loňském roce se zvedla poptávka po pneumatikách už v září a kulminovala v říjnu. „Tento trend pozorujeme každý rok, v říjnu se prodá jednoznačně nejvíce pneumatik. Ačkoliv se poptávka po pneumatikách zvedá také na jaře, v čase přezutí na letní pneumatiky, takového nárůstu jako v říjnu prodeje nikdy nedosahují,“ potvrzuje Papežová.

Aktuální situaci na trhu potvrzuje také nákupní rádce Heureka.cz: „V tomto měsíci stouplo vyhledávání zimních pneumatik o 225 %, jen od minulého týdne se zvýšilo o třetinu. V loňském roce začal zájem stoupat v září a kulminoval 10. a 17. října. Letošní rok nebude výjimkou, nejvyšší poptávka po zimních pneumatikách bude tento měsíc,“ vysvětluje Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Průměrná cena všech pneumatik se od loňského září zvýšila o 11 %. „Zvýšení průměrné ceny pneumatik souvisí s tím, že lidé kupují pneumatiky větších rozměrů s vyšší cenou. Když se však podíváme na jednotlivé oblíbené typy pneumatik, jejich průměrná cena se od loňska snížila. Například nejoblíbenější typ Barum Polaris 3 195/65 R15 91T stojí letos průměrně 1 230 Kč, zatímco loni byla jeho cena o 15 % vyšší,“ vysvětluje Kamil Demuth z Heureky.

Nejoblíbenější značkou zimních pneumatik jsou Barum, Continental a Michelin. Jednoznačně nejžádanějším rozměrem je 195/65 R15.
Na Slovensku je situace se sháněním zimních pneumatik téměř stejná.

Nejoblíbenější typy pneumatik (Heureka.cz)
1. Barum Polaris 3 195/65 R15 91T
2. Continental ContiWinterContact TS850 195/65 R15 91T
3. Michelin Alpin A4 195/65 R15 91T

O společnosti Aukro:

Společnost Allegro Group CZ provozuje největší obchodní portál na českém internetu. Aukro.cz zahájilo svou činnost v roce 2003 a své služby orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na profesionální obchodníky a firmy. Komunitu Aukro.cz tvoří v současnosti přes 2,7 miliony registrovaných uživatelů. K prioritám vývoje služeb Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. Od svých počátků je Aukro.cz součástí polské skupiny Allegro, která provozuje stejnojmennou online obchodní platformu – Allegro.pl. O úspěchu skupiny v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v celkem 11 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku, Bělorusku, Kazachstánu a na Ukrajině). Více informací na www.aukro.cz/

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společností Allegro Group CZ. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 870 530# RU měsíčně. Na jednom místě porovnává výrobky z více než 25 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku (www.shoproku.cz), ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku (www.produktroku.cz), ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů.