V listopadu využil bannerovou inzerci v nejvyšší ceníkové hodnotě Internet Mall

V listopadu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě  653 milionů korun. Oproti loňsku došlo k nárůstu o 47 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 22,7 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)

Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v listopadu 2012 bannerovou reklamu v hodnotě 653 milionů korun. Meziměsíčně výdaje vzrostly jen o 3,3 %, ve srovnání s loňským rokem došlo k navýšení o téměř polovinu (47 %).

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevil internetový obchod Internet Mall, který v listopadu využil internetový reklamní prostor v hodnotě 22,7 milionu korun. Na druhé a třetí příčce se umístili provozovatelé telekomunikačních sítí T-Mobile Czech Republic inzercí v hodnotě 15,1 milionu korun a Telefónica O2 Czech Republic (13,4 milionu korun).

Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v listopadu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 592 milionů korun.

 

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (listopad 2012)

Cena (říjen 2012)

Meziměsíční změna

 

Seznam.cz

270 363 000 Kč

266 426 000 Kč

1%

 

Centrum Holdings

88 778 000 Kč

83 655 000 Kč

6%

 

MAFRA

63 546 000 Kč

71 958 000 Kč

-12%

 

Allegro AdMarket

42 305 000 Kč

28 766 000 Kč

47%

 

Mladá fronta

29 006 000 Kč

30 897 000 Kč

-6%

 

AdActive.cz

28 320 000 Kč

17 164 000 Kč

65%

 

CET 21

19 663 000 Kč

20 296 000 Kč

-3%

 

Ringier Axel Springer

17 951 000 Kč

14 228 000 Kč

26%

 

Impression Media

16 307 000 Kč

17 584 000 Kč

-7%

 

Economia

15 769 000 Kč

16 424 000 Kč

-4%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11/2012

 

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.