Povánoční slevy na internetu táhnou více než v minulosti, je zájem hlavně o vybavení domu a zahrady

Každoroční povánoční výprodeje, které na internetu vypukly těsně po Štědrém dnu, jsou zhruba v polovině. Letos měli Češi o slevy větší zájem než vloni, na Aukru utratili za zlevněné produkty téměř o polovinu více. Navíc kupovali oproti minulým rokům i dražší zboží. Největší slevy jsou již tradičně v segmentu s módou a oblečením, s elektronikou a v kategorii pro dům a zahradu. Vyplývá to z údajů nákupního rádce Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz. (TZ)

V letošním roce se prodalo položek se slevou více, než to bylo loni ve stejném období. „Za zboží ve slevě lidé na Aukru v letošním roce utratili o 42 % více, než tomu bylo v loňském roce,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodává: „Ze statistik vidíme, že letos lidé kupují ve slevách i dražší zboží, které minulý rok tolik nekupovali.“

Nejčastěji prodejci nabízí své zboží se slevou v kategoriích Oblečení, obuv a doplňky, Sběratelství a Dům a zahrada. „Právě výprodeje v kategorii Dům a zahrada jsou přitom nejoblíbenější, slevy se zde pohybují průměrně kolem 10 %,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.

Některé internetové obchody opět avizují slevy, které podle nich dosahují až 70 %. Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz k tomu říká: „Takové slevy ještě nemusí znamenat, že je zboží levnější opravdu o tolik procent. Často se jedná o slevu z doporučené maloobchodní ceny, za kterou se zboží před slevou nemuselo v daném obchodě vůbec prodávat.“ Doporučuje výprodejové nabídky prověřit na srovnávači cen. „Na www.heureka.cz se na detailech jednotlivých obchodů v záložce Akční zboží zobrazují pouze skutečně zlevněné produkty, které obchod nabízí za nejnižší cenu,“ doplňuje Demuth

Podle něj potrvají povánoční výprodeje něco přes týden. „Zájem o výprodeje na internetu opadá po 20. lednu. Očekáváme, že v letošním roce tomu nebude jinak,“ potvrzuje Papežová.

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Allegro Group CZ. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 2 237 653# RU měsíčně. Na jednom místě porovnává výrobky z více než 25 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku (www.shoproku.cz), ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku (www.produktroku.cz), ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů.

O společnosti Aukro:

Společnost Allegro Group CZ provozuje největší obchodní portál na českém internetu. Aukro.cz zahájilo svou činnost v roce 2003 a své služby orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na profesionální obchodníky a firmy. Komunitu Aukro.cz tvoří v současnosti přes 2,7 miliony registrovaných uživatelů. K prioritám vývoje služeb Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. Od svých počátků je Aukro.cz součástí polské skupiny Allegro, která provozuje stejnojmennou online obchodní platformu – Allegro.pl. O úspěchu skupiny v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v celkem 11 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku, Bělorusku, Kazachstánu a na Ukrajině). Více informací na www.aukro.cz/