Dial Telecom přichází s jedním z nejmodernějších řešení v oblasti virtualizovaných serverů. Spouští službu CLOUD HOSTING

Praha, 5. února 2013 – Tradiční český poskytovatel hlasových a datových služeb, Dial Telecom, a.s., přichází v těchto dnech s novou službou v oblasti poskytování virtuálních serverů v cloud infrastruktuře. Ve svém zabezpečeném housingovém centru společnost nově zprovoznila veřejný cloud – farmu serverů, datové úložiště a související síťovou infrastrukturu. Nová platforma založená na plně redundantní technologii umožní poskytovat virtuální servery s garantovanými parametry pro zákazníky Dial Telecomu. (TZ)

Výhody virtualizovaných řešení dobře zná a hojně využívá většina současných IT manažerů. Nižší náklady na provoz, snazší správa aplikací, škálovatelnost – to jsou jen některé z nich.

„Firmám se díky novince Cloud Hosting snažíme přechod na virtualizovaná řešení maximálně usnadnit. Investovali jsme do nejspolehlivějších a nejvýkonnějších technologií, rovněž systém zabezpečení dat je jeden z nejlepších na trhu. Nejmodernější technologie a flexibilní konfigurace nám umožňují dosáhnout lepších cen, než jaké nabízejí naši konkurenti,“ představuje novinku Dalibor Premus, vedoucí produktového managementu Dial Telecom, a. s.

Přechodem na virtuální servery v cloudu dokážou zákazníci nejen zefektivnit fungování svého IT, ale oproti provozování fyzických serverů ve firmě rovněž i významně ušetřit. Specialisté Dial Telecomu jsou navíc zákazníkům vždy připraveni poskytnout odborné konzultace a poradit například i s optimální strukturou softwarových licencí.

Snadná migrace a škálovatelnost

Služba CLOUD HOSTING je navržena pro co nejpohodlnější migraci na virtualizované řešení a pro výkonovou škálovatelnost. Zákazník může využít bohatých zkušeností specialistů Dial Telecomu a spolu s nimi vybrat řešení na míru. K dispozici jsou software platformy Windows nebo Linux, servery je možné poskytnout se správou i bez správy (managed/unmanaged). Rychlé je i samotné vytvoření virtuálního serveru – typicky několik hodin. Zákazníci mohou těžit z reportovaného vytížení serveru a na základě něj upravovat přidělený výpočetní výkon, paměť nebo diskovou kapacitu.

Garantované výkonové parametry

Cloud je připojen na páteřní konektivitu společnosti Dial Telecom. Veškerá infrastruktura je stavěna s výkonovou rezervou, aby ani ve špičkách zatížení nedocházelo ke snižování garantovaných výkonových parametrů pro jednotlivé zákazníky. Zázemí moderního datového centra nabízí rovněž nadstandardní sdílené zabezpečení dat. Zákazníci mohou navíc využít i služby firewall. O svá data se firmy nemusí bát ani v případě výpadku nebo selhání hardwaru. Datová úložiště, stejně jako všechny ostatní fyzické prvky infrastruktury, jsou redundantní – v případě potřeby lze data okamžitě nahradit z jiného zdroje. Ani úplný kolaps jednoho datového úložiště nebude pro zákazníka znamenat zpoždění delší než jednu vteřinu. Pro ještě lepší zabezpečení dat je možné využít komplementární služby pravidelného zálohování. Produkt je nabízen dle modelu infrastruktura jako služba, náklady se tak platí prostřednictvím měsíčních poplatků.

Technické specifikace

Cloud je hostován v datových centrech Dial Telecomu v Praze. Hardwarové komponenty jsou postaveny na osvědčené platformě HP. Coby fyzické servery v tomto případě slouží HP DL380p poslední generace, osazené procesory Intel E5-2670. V rámci cloudu běží na virtualizačním software VMware Enterprise Plus a k dispozici je rovněž vizualizační platforma Microsoftu Hyper-V. O uchovávání dat se starají rovněž redundantní rychlá vysokokapacitní úložiště 15k SAS. Pro administraci je možné využít rozhraní, které poskytuje společnost VMware, u managed serverů je k dispozici intuitivní rozhraní, které bylo vyvinuto zákazníkům Dial Telecomu na míru.

Více informací vám rádi poskytneme na stránkách http://www.dialtelecom.cz

O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)

Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 600 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.