Praha 23. května 2013 – Zapakatel.cz, třetí největší český slevový server zveřejnil další výsledky průzkumu, který si všímal českého trhu slevových serverů a toho, jak uživatelé vnímají slevy i slevové servery. Zjistil, mimo jiné, i to, že spontánně nejznámější české slevové jsou Slevomat.cz, Vykupto.cz, Zapakatel.cz a Pepa.cz. (TZ)
Plyne to z výsledku průzkumu, který pro Zapakatel.cz, aktuální trojku na trhu českých slevových serverů, realizovala na konci března a počátku dubna agentura Perfect Crowd (553 dotazovaných).
Co v Česku představuje slovo sleva? Nejčastěji jde o úsporu za zboží či zlevněné zboží, následuje výhodná transakce v podobně nabídky nebo koupě. Slevové portály se objevují jako pátá nejčastější asociace. Češi slevy milují a získávají je hlavně letáky, sezónními výprodeji a na třetím místě právě přes slevové portály.
Jaké slevové servery Češi znají a užívají?
Z pohledu spontánní známosti jsou nejznámější české slevové portály Slevomat.cz (68 %), Vykupto.cz (24 %), Zapakatel.cz a Pepa.cz (oba s 13 %).
Top 10 |
Celkem |
Uživatelé slevových portálů |
Slevomat.cz |
68% |
74% |
Vykupto.cz |
24% |
28% |
Zapakatel.cz |
13% |
17% |
Pepa.cz |
13% |
16% |
Skrz.cz |
12% |
15% |
Hyperslevy.cz |
11% |
13% |
Slevin.cz |
9% |
11% |
Zlateslevy.cz |
9% |
10% |
Berslevu.cz |
8% |
10% |
Slevydne/s.cz |
6% |
6% |
|
N = 553 |
N = 414 |
Po zhlédnutí seznamu slevových portálů respondenti nejvíce označovali Slevomat.cz (93 %), Vykupto.cz (73 %), Zapakatel.cz (57 %) a Hyperslevy.cz (54 %).
Z hlediska využívání vede Slevomat.cz (60 % respondentů tvrdí, že jej někdy využili), následuje Vykupto.cz (31 %) a Zapakatel.cz (19 %). Žádný z portálů nebyl respondenty vnímán jako specialista na určité zboží či služby.
Jak Češi hodnotí slevové servery?
Respondenti jsou celkově se slevovými servery spokojeni a prakticky všechny jsou hodnoceny za „2“. Nejlépe je známkován Slevomat.cz, ale do stejné skupiny (se známkou pod „2“) patří ještě Vykupto.cz, Zapakatel.cz a Amplión.cz. Nejhůře hodnoceným byl portál Hyperslevy.cz s průměrnou známkou 2.32.
Průměr hodnocení* |
Uživatelé slevových portálů |
Slevomat.cz |
1,62 |
Vykupto.cz |
1,80 |
Zapakatel.cz |
1,94 |
Amplion.centrum.cz |
1,97 |
Nakupvakci.cz |
2,06 |
Pepa.cz |
2,11 |
Hyperslevy.cz |
2,32 |
BonyBony.cz |
2,38 |
Z hodnocení slevových portálů lze zjistit, že uživatelé v zásadě rozdělují slevové portály na ty orientující se na službu a ty orientující se na nabídku.
Ti co na slevových serverech nakupují, mají se slevovými portály dobré zkušenosti – pro 79 % z nich je spíše pozitivní nebo výborná. Negativní pak je pro 4 % uživatelů.
O realizaci výzkumu
Výzkum na téma „Slevy a slevové portály“ realizovala společnost Perfect Crowd s.r.o. v březnu a dubnu 2013 na základě požadavku Zapakatel.cz prostřednictvím online panelu respondentů realizátora. Celkový vzorek 553 respondentů zahrnuje věk 18 až 55 a jde o reprezentativní kvótní sběr podle pohlaví, věku, vzdělání, velikosti místa bydliště a regionu. Panel Perfect Crowd čítá 30 tisíc registrovaných uživatelů z ČR a SR, uživatelé se registrují pouze na pozvání.
Celkový vzorek (N=553) lze zobecnit na českou internetovou populaci 18 až 55, část vzorku (N=414) jsou uživatelé slevových portálu a část vzorku (N=102) jsou také uživatelé Zapakatel.cz.
O Zapakatel.cz
Zapakatel.cz je třetí největší český slevový server a na Slovensku působí jako Zabagatel.sk. Na trhu působí od léta roku 2010, v březnu 2011 otevřel v Praze první zákaznické centrum, ve kterém mohou lidé kupovat slevy, včetně slev speciálních či nevyužitých voucherů, platit v hotovosti či si osobně vyzvedávat zboží a vyřizovat reklamace. V září 2011 bylo otevřeno druhé zákaznické centrum v Brně.
Zapakatel.cz a Zabagatel.sk najdete na www.zapakatel.cz a www.zabagatel.sk, stejně tak jako na sociálních sítích Facebook (Zapakatel.cz a Zabagatel.sk), Twitter.com (@Zapakatel.cz), Google+ (Zapakatel.cz) a Foursquare (Zapakatel.cz).