GroupM koupila H1.cz

Skupina mediálních agentur GroupM, dceřiná společnost agenturní sítě WPP, koupila 100% podíl v H1.cz. Jednička na trhu výkonnostního marketingu H1.cz se tak zapojí do skupiny agentur zaměřených na performance marketing, která ve světě vystupuje pod značkou QUISMA. H1.cz tímto prodejem definitivně ukončila svojí rozluku s Ataxo a jeho majitelem, investičním fondem Garvest. (TZ)

H1.cz byla založena v roce 2006 v Praze. Specializuje se na výkonnostní marketing. Momentálně zaměstnává přes 90 lidí a mezi její klienty patří společnosti jako Vodafone, Home Credit, Beiersdorf a Tchibo. Agentura má pobočky v Praze a Bratislavě. Čistý auditovaný obrat H1.cz a H1 Slovakia na konci roku 2012 činil přibližně 75 miliónů Kč.

David Špinar, Country Manager H1.cz, prozradil o koupi více: “Já i celý tým H1.cz se moc těšíme na to, až se staneme součástí GroupM a sítě QUISMA. Chceme i nadále růst stejným tempem a nabízet služby na nejvyšší úrovni i pro další zajímavé nadnárodní značky v našem regionu. Naším cílem je i těmto klientům přinášet ty nejlepší možné výsledky díky špičkovému výkonnostnímu marketingu.”

GroupM v Česku a na Slovensku zastřešuje mediální agentury Mediaedge, Mindshare, Mediacom a Maxus. GroupM akvizicí H1.cz významně posílí v oblasti výkonnostního marketingu.

Jiří Svoboda, CEO GroupM Česká republika, k tomu říká: “Začlenění H1.cz, největší české agentury specializované na search a výkonostní marketing, do struktur GroupM, je pro nás zásadní kvalitativní posun v oblasti digitálních médií. Spojení zkušeností a lidského potenciálu H1.cz s technologickými řešeními QUISMA přinese pro všechny klienty našich agentur ještě vyšší efektivitu kampaní a řadu nových možností, jak využít dynamické prostředí internetu pro jejich marketingové potřeby.”

Své nadšení též vyjádřil Ronald Paul, CEO QUISMA Holding: “V roce 2010 jsme se skvěle uvedli ve východní Evropě, a proto jsme se rozhodli v tomto regionu výrazně expandovat. Hledali jsme partnera, který je dostatečně inovativní a současně zavedený na trhu. V H1.cz jsme takového partnera našli. Těším se na spolupráci s velmi profesionálním týmem a jsem si jistý, že naší technologií přispějeme k dosažení znatelně lepších výsledků. Společně s úspěšným rozjezdem Polska nás akvizice H1.cz posouvá do pozice lídra ve střední a východní Evropě.”

Všechny společnosti patřící pod WPP v České republice dohromady zaměstnávají přes 600 osob, a to s výnosy více než 70 milionů dolarů ročně. Ve střední a východní Evropě celá skupina, včetně přidružených podniků, zaměstnává kolem 6000 lidí s výnosy více než 600 milionů dolarů. Výnosy WPP z digitálního sektoru, včetně přidružených podniků, byly v roce 2012 více než 5 miliard dolarů, což představuje téměř 33 % celkových výnosů WPP.

O společnosti H1.cz

Společnost H1.cz, s. r. o. je přední konzultantská společnost, která poskytuje komplexní služby v oblasti online marketingu, mezi něž patří např. webová analytika, výkonnostní reklama, optimalizace webových stránek pro vyhledávače, e-mail marketing či poradenství v rámci komunikace v sociálních sítích. Na českém trhu působí od roku. H1.cz je v současné době největší českou agenturou v oblasti digitálního výkonnostního marketingu, je zároveň partnerskou agenturou společnosti GOOGLE a také držitelem několika certifikátů této společnosti.

„V H1.cz jsme vždy měli zavedené velmi vysoké standardy, které se projevují na kvalitě naší práce a především obchodních výsledcích našich klientů. Už více než pět let se zaměřujeme na poskytování vysoce profesionálních služeb náročným zákazníkům. Vytváříme inovativní kampaně, vždy s ohledem na uvážlivé hospodaření s rozpočty. Zakládáme si na etickém přístupu a silné firemní kultuře.“

David Špinar
Country manager