Češi zanedbávají víkendové online nákupy

(27. 9. 2013, Praha) Ačkoliv patří Češi mezi velmoci v internetovém nakupování – přes  e-shopy nakoupí přibližně třetinu spotřebního zboží – víkend tento trend prakticky popírá. Podle portálu slevovekody.com je konkrétně v sobotu provedeno pouze necelých 10 % ze všech týdenních prodejů. (TZ)

Ve srovnání s jinými evropskými zeměmi je nižší zájem o sobotní online nákupy například v Itálii (8,55 % nákupů). Ve Španělsku a Velké Británii se šestý den v týdnu přes internet prodá kolem 12 % veškerého zboží.

Neděle je v ČR ohledně nakupování přes e-shopy o něco silnější než sobota – prodá se přibližně 13,5 % produktů.

„U českých zákazníků je dále typické, že ani páteční nákupy přes internet nejsou příliš výrazné – 10,55 %. Můžeme z toho usuzovat, že Češi berou nakupování coby povinnost, o víkendu preferují jiné činnosti než vysedávání u počítače,” vysvětluje Maria Molenda ze společnosti Slevovekody.com. „„Více než polovina českých online nákupů je soustředěna do prvních tří dnů v týdnu. Absolutně nejvíce prodejů proběhne v pondělí a v úterý. Tato situace zřejmě souvisí s nástupem do pracovního procesu, kde se Češi věnují kromě své práce nákupům přes internet.”

Z výzkumu Slevových kódů také můžeme vypozorovat, jak se trendy českých spotřebitelů odlišují jiných evropských zákazníků. Například Britové jsou zvyklí provádět online nákupy převážně v neděli – 16,8 %. Ve Španělsku a Itálii naopak většinu nákupů přes internet orientují na období před víkendem – Španělé mají největší prodej v pátek (16,4 %), Italové ve čtvrtek (18,4 %).