Praha, 14. října, 2013 – Podle posledních údajů společnosti Visa Europe bylo za posledních 12 měsíců (srpen 2012 až červenec 2013) v Evropě uskutečněno 211 milionů transakcí prostřednictvím bezkontaktních karet Visa. Měsíční útraty činily v červenci letošního 285 milionů eur, což je šestinásobek oproti roku loňskému. To dokládá, že spotřebitelé si již zvykli používat bezkontaktní platbu. (TZ)
Během 12 měsíců od reklamní kampaně Flow Visa, jejíž tváří byl nejrychlejší muž planety Usain Bolt, bylo prostřednictvím bezkontaktních karet Visa utraceno 1,8 bilionu eur s průměrnou výší platby 8,63 eur.
„Před rokem jsme zahájili bezkontaktní kampaň 2012 s cílem zvýšit povědomí veřejnosti o bezkontaktní technologii, o pohodlí a flexibilitě, která se výrazně projevuje v každodenních platbách. Jsme potěšeni, že tato technologie je v současné době tak často používaná po celé Evropě, neboť spotřebitelé již získali důvěru platit touto technologii v běžném životě. Zároveň nás těší, že do konce tohoto roku budou bezkontaktní platby dostupné i v řadě dalších nových obchodů,“ uvedl Mark Austin, viceprezident a šéf divize bezkontaktních plateb ve společnosti Visa Europe.
Bezkontaktní platby v Evropě:
-
V červenci 2013 bylo uskutečněno 30 milionů nákupů, což představuje celkové útraty 285 milionů eur (ve srovnání s 6,8 miliony nákupů za 48,5 milionu eur útrat v červenci 2012)
-
V současné době je po celé Evropě používáno 69 milionů bezkontaktních karet Visa a více než 1 milion bezkontaktních terminálů
-
Průměrná hodnota nákupu bezkontaktní kartou činí v Evropě 8,63 eur
Držitelé bezkontaktních karet Visa mohou v prodejních místech platit rychle a bezpečně pouhým mávnutím své karty nad bezkontaktní čtečku, a to za nákupy až do výše 500 Kč.
Poznámky pro editory
Měsíční údaje z července 2013
Meziroční údaje za srpen 2012 až červenec 2013
-
Obchodníci akceptující bezkontaktní platby v ČR: Globus, Interspar, McDonalds, KFC, DM Drogerie, Albert, C&A, Costa, Starbucks, Jysk, Penny Market, Lidl, Billa, Obi, Datart, Cinema City
-
Banky vydávající bezkontaktní karty Visa: Česká spořitelna, mBank, Citibank, GE Money
Statistiky o bezkontaktních kartách na jiných trzích
Slovensko
-
2,1 milionu bezkontaktních nákupů v červenci 2013 (92% podíl Visa Europe)
-
Průměrná hodnota nákupu na bezkontaktní kartu v červenci 2013 byla 8,62 eur
-
Více než 1,6 milionu bezkontaktních karet (v červenci 2012 jen 713 000), 128% meziroční nárůst
-
13 065 bezkontaktních terminálů (v červenci 2012 jich bylo 6 536), 100% meziroční nárůst
Polsko
-
13,7 milionu bezkontaktních nákupů v červenci 2013
-
Průměrná hodnota bezkontaktního nákupu v červenci 2013 byla 6,18 eur
-
Více než 10,1 milionu bezkontaktních karet (v červenci 2012 bylo 6,8 milionu), 50% meziroční nárůst
-
140 000 bezkontaktních terminálů (v červenci 2012 jich bylo 75 000), 87% meziroční nárůst
Velká Británie
-
8,6 milionu bezkontaktních nákupů v červenci 2013
-
Průměrná hodnota bezkontaktního nákupu v červenci 2013 byla 6,22 libry
-
Více než 29,8 milionu bezkontaktních karet (v červenci 2012 bylo 24,7 milionu), 21% meziroční nárůst
-
288 009 bezkontaktních terminálů (v červenci 2012 jich bylo 121 741), 137% meziroční nárůst
-
Od prosince 2012 bylo přes 4 miliony bezkontaktních transakcí Visa provedeno v londýnských autobusech
O asociaci Visa Europe
Visa Europe je společnost zabývající se platebními technologiemi, kterou vlastní a provozují členské banky a další poskytovatelé platebních služeb ve 36 zemích Evropy.
Visa Europe vyvíjí nejmodernější technologie a vytváří infrastrukturu umožňující elektronické platby milionům evropských zákazníků, podniků i vlád. Její členové nesou odpovědnost za vydávání karet, registraci prodejců a stanovování výše poplatků pro držitele karet a obchodníky.
Asociace Visa Europe poskytuje vysoko objemový a zároveň nízkonákladový obchodní model, který svým členům nabízí široké spektrum služeb. Přebytek jejích investic je znovu reinvestován do podnikání podniku a zároveň použit ke zhodnocení kapitálu a rezerv. Za posledních šest let investovala Visa Europe více než 1 miliardu euro do nových technologií a infrastruktury.
V Evropě nyní existuje 470 milionů karet Visa, přičemž každé euro z 6,75 euro je utraceno právě touto kartou. Téměř 80% obchodu společnosti Visa Europe tvoří debetní karty. Do prosince loňského roku byl tímto typem karty utracen více než 1 bilion Euro. Roční útraty prostřednictvím online nakupování se poprvé vyšplhaly na 200 miliard euro (212 mld).
Asociace Visa Europe byla založena v roce 2004. Je nezávislá na organizaci Visa Inc. a má exkluzivní, nezrušitelnou a trvalou provozní licenci v rámci Evropy. Obě společnosti fungují s cílem zajistit bezchybné globální platby Visa. Jakožto specializovaný evropský platební systém dokáže Visa rychle a pružně reagovat na konkrétní požadavky evropských bank a jejich klientů – držitelů karet i obchodníků. Zároveň efektivně pomáhá naplňovat cíl Evropské komise tj. vytvoření skutečného vnitřního platebního trhu.