Prémiový segment nabírá na síle

Oblíbenost používání prémiových karet v České republice neustále stoupá, což je trend, který je v souladu se zahraničními trhy. Tomu nasvědčují i nejnovější čísla asociace Visa Europe, která ukazují na výrazně vyšší obraty u prémiových zákazníků v porovnání s klasickým typem karty. (TZ)

PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA, 14. června 2016 — Ekonomika v České republice roste nejvíce od roku 2008. S ní narůstá i bonitní klientela bank a využívání prémiových platebních karet.

Útraty prémiových karet se zvyšují, oproti zahraničí ale máme ještě co dohánět

Jak vyplývá z nejnovějších statistik Visa Europe, obliba využívání prémiových karet v poslední době výrazně stoupla. Lidé v České republice, kteří disponují prémiovými kartami, mají v průměru o celých 85 % vyšší útraty na jednu kartu, než tomu je u klasických platebních karet. Podobný trend vidíme i u počtu transakcí, který je na jedné prémiové kartě v průměru o 18 % vyšší než u běžné platební karty. Jak je vidět, segment prémiových karet u nás představuje velký potenciál.

„Prémiový segment v České republice má v porovnání se soudními zeměmi nejvyšší zastoupení. Přesto však zatím nedosahuje úrovně Západní Evropy. Právě proto se spolu s bankami postupně snažíme tuto situaci změnit,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Prémiový segment v ČR roste

V souladu s nárůstem prémiového segmentu přichází ČSOB se svou novou službou ČSOB Premium. Spouští ji pro bonitní klienty s příjmem nad padesát tisíc korun, případně depozitem minimálně ve výši 1,5 milionu korun či hypotékou alespoň ve výši 3 milionů korun. Splněním alespoň jedné z těchto podmínek získají klienti nárok na Premium Konto, jehož součástí je i devizový účet v EUR, USD nebo GBP. K tomuto účtu pak klienti zdarma získají i prestižní platební kartu VISA Infinite a její výhody v podobě neomezených výběrů z kteréhokoli bankomatu všude na světě. Karta je navíc pojištěná v nejvyšší variantě pro případ ztráty či krádeže a tato pojistka zahrnuje i další osobní věci jako mobilní telefon, tablet, kabelku, doklady, apod. Nová služba zahrnuje komplexní nabídku produktů a služeb včetně Premium bankéře, unikátního pojištění, investic, úvěrů a hypoték a partnerského programu.

„Viděli jsme příležitost oslovit bonitní klientelu, která by rozsáhlejší služby uvítala. Stále pozorujeme, že osobní přístup ke klientovi hraje ve finančním světě důležitou roli a my tento trend nyní naplno rozvíjíme,“ sděluje důvody uvedení prémiové služby Petr Hutla, člen představenstva ČSOB a vrchní ředitel zodpovědný za retail.

O asociaci Visa Europe:

Visa Europe je asociace zabývající se platebními technologiemi, kterou vlastní a provozují členské banky a další poskytovatelé platebních služeb ve 38 evropských zemích.

Visa Europe je v srdci platebního ekosystému poskytujícího infrastrukturu a služby potřebné k tomu, aby milionům evropských spotřebitelů, firmám a vládám bylo umožněno platit elektronicky. Členové Visa Europe jsou odpovědni za vydávání karet, registraci obchodníků a výši poplatků pro držitele karet i obchodníky. Visa Europe je rovněž největším subjektem zpracovávajícím transakce v Evropě: zodpovídá za zpracování více než 18 miliard transakcí ročně.

V současnosti je v Evropě vydáno více než 500 milionů karet Visa, přičemž každé šesté euro je zaplaceno právě těmito kartami. Celková útrata provedená kartami Visa přesahuje 2 biliony eur ročně, z toho 1,5 bilionu eur v místech prodeje.

Asociace Visa Europe sídlí ve Velké Británii, od roku 2004 je nezávislá na organizaci Visa Inc. a má exkluzivní, nezrušitelnou a trvalou provozní licenci v rámci Evropy. Obě společnosti úzce spolupracují s cílem zajistit globální platby Visa ve více než 200 zemích a teritoriích.

Další informace najdete na stránkách http://www.visaeurope.com, na blogu Visa Vision (vision.visaeurope.com) a na Twitteru @VisaEuropeNews.


Reklamy