Internet Billboard: Až 53 % prodeje display reklamy v USA bude letos tvořit automatizovaný nákup

Ostrava 17. října 2013 – Podle čerstvých odhadů společnosti Magna Global bude v tomto roce automatizovaný nákup display reklamy představovat až 53 % podíl trhu display reklamy v USA. V penězích by mělo jít až o 7,4 miliardy USD. V České republice se, podle odhadů SPIRu, objem RTB prodejů pohybuje okolo 12 milionů korun (net net, 43,2% meziroční růst), což představuje pouze 0,2% z objemu display reklamy. (TZ)

V září 2012 původní předpověď Magna Global uváděla pouze 4 miliardy USD a tento odhad se týkal hlavně klasického RTB prodeje. V novém, prakticky dvojnásobném odhadu objemu prodeje jde o prodej neprobíhající pouze formou klasické “aukce”, ale obecně o prodej jakoukoliv, “programovou”, automatizovanou formou.

V USA se tak poprvé výrazněji objevuje rozlišení mezi RTB (v novém pojetí jde o “aukční” prodej) a “programové” (programmatic).

V září 2012 byla původní předpověď pro objem prodeje RTB reklamy v USA ve výši 3,4 miliardy dolarů, na konci roku došlo k navýšení na 3,9 miliardy (28 % z display reklamy v USA). Pro rok 2017 už Magna Global předpovídá RTB reklamy dosažení 52% podílu a měla by se stát až prémiovým modelem prodeje reklamy.

Mimo RTB mechanismy by se měla prodávat hlavně reklama s vysokou cenou a hodnotou, hlavně na výjimečných místech (typicky hlavní stránky a výrazně exponovaná místa či funkce). A samozřejmě taková reklama, kde je nutné zachovat přímý vztah mezi inzerujícím a vydavatelem. Ne-programově (automatizovaně) prodávaná reklama tak bude v roce 2017 tvořit pouze 17% podíl (v tomto roce 47%).

Co se jiných trhů než USA týče, Magna Global předpovídá, že budou růst pomaleji, ale v zemích jako Velká Británie, Francie či Nizozemí dosáhne automatizovaný prodej reklamy 60% podílu.

Zdroj:  twitter.com/MAGNAGLOBAL a www.magnaglobal.com (tisková zpráva)

O společnosti Internet Billboard, a.s.

Historii Internet Billboard a.s. můžete sledovat od roku 1996, kdy stála u zrodu významných aktivit týkající se internetové inzerce, nejprve v podobě projektu Billboard.cz, později BB Media Projektu. Následovaly projekt BB Kontext a BB Text, rozšíření aktivit do dalších evropských zemí.  Od roku 2012 je Internet Billboard nejrychleji rostoucí společností věnující se RTB (Real Time Bidding) s pobočkami v Turecku, Polsku a Maďarsku.

Vlajkovou lodí společnosti je produkt iBILLBOARD Ad Platform, který nabízí plnou integraci produktů iBILLBOARD Ad Server a iBILLBOARD RTB, který funguje primárně jako SSP platforma.

Celkově Internet Billboard, a.s. spravuje reklamní prostor převyšující 20 miliard impresí měsíčně a technologické řešení je používáni ve střední a východní Evropě (Slovensko, Polsko, Turecko, Rusko, Maďarsko, Rumunsko, Lotyšsko, Estonsko či Litva). Společnost je významným dodavatelem služeb a nástrojů pro správu internetového reklamního prostoru a reklamních kampaní. Produkty jsou určeny pro majitele malých i velkých webových stránek, agentury i mediální domy.