Více než jeden televizor má v Česku 30 % domácností

Téměř třetina českých televizních domácností vlastní více než jeden televizor. Kromě tradičního umístění televize v obývacím pokoji mají Češi tento přístroj i v ložnici dospělých nebo v dětských pokojích. Vychází to z aktuálních údajů Kontinuálního výzkumu, který se uskutečnil ve druhém kvartálu 2013 a který zajišťuje společnost MEDIARESEARCH pro Asociaci televizních organizací (ATO) jako nedílnou součást peoplemetrového projektu. (TZ)

Jeden televizor bychom aktuálně našli v 70 % českých televizních domácností. Už téměř čtvrtina dotazovaných televizních domácností však má televize dvě a vlastnictví 3 a více televizí potvrdilo 6 % dotazovaných domácností. Výzkumu se pravidelně účastní 2200 televizních domácností, tedy takových, které vlastní alespoň jeden televizor.

A v jakých místnostech televizory nejčastěji najdeme? Nikoho asi nepřekvapí, že v naprosté většině případů jsou tyto přístroje umístěné v obývacích pokojích – má je tam až  95 % televizních domácností. Často se ale s televizemi setkáme i v ložnicích dospělých (15 % dotázaných domácností) nebo v dětském pokoji (11 %) či v kuchyni (9 %).

Televizi lidé nezřídka sledují také mimo prostředí svých domovů. Podle aktuálních výsledků Kontinuálního výzkumu se Češi mimo domov nejčastěji dívají na televizi u příbuzných a přátel na pravidelných návštěvách (v 14 % případů), dále v restauracích a barech (5 %) nebo na svých chatách a chalupách (5 %). Nicméně i tak stále zůstává sledování mimo domov pouze občasnou aktivitou a v celkovém objemu sledovanosti tvoří jen několik málo jednotek procent.

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR. MEDIARESEARCH je členem profesních organizací ESOMAR, SIMAR, ČMS, BCC, TUESDAY Business Network. Televizní sledovanost v České republice měří od roku 2002.

Asociace televizních organizací (ATO) (www.ato.cz) je zájmové sdružení, které od roku 1997 zajišťuje realizaci a koordinaci společného výzkumu elektronického měření televizního vysílání v České republice metodou TV metrů – čili tzv. Projekt elektronického měření. Cílem ATO je rovněž chránit společné zájmy členů sdružení související s provozováním televizního vysílání. ATO provádí i samoregulační činnost, v roce 2010 ji zařadila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání do Seznamu spolupracujících samoregulačních orgánů. Členy asociace jsou Česká televize, FTV Prima spol. s r.o., Asociace komunikačních agentur České republiky, která sdružuje přední agentury působící v oblasti televizní reklamy, mediální zastupitelství Atmedia CZ a Stanice O, a.s.. Dne 26. 5. 2009 se přidruženým členem ATO stala společnost Barrandov Televizní Studio, od 2013 je CET21 spol s r.o. obchodním partnerem.