HP propojuje organizace se zákazníky díky integraci sociálních médií

Praha, 25. října 2013 – Divize HP Enterprise Services uvádí nové a rozšířené služby, které pomohou organizacím účinněji oslovit zákazníky prostřednictvím sociálních sítí a zvýšit šanci na nákup svých produktů. (TZ)

Rychlé přijetí sociálních médií širokou veřejností poskytuje organizacím nové příležitosti, jak lépe pochopit své zákazníky a vzory jejich chování. Zároveň ale přináší nové výzvy, jak co nejúčinněji a v nejkratším možném čase analyzovat obrovské množství nestrukturovaných „sociálních“ dat, jako jsou např. tweety, blogy či příspěvky na diskusních fórech, která jsou oproti tradičním strukturovaným datům mnohem složitější. Organizace, jež nedokážou účinně analyzovat informace obsažené v nestrukturovaných datech, přicházejí o mnoho cenných informací o svých zákaznících, které otevírají nové konkurenční výhody.

„Sociální média mohou významně poškodit či snížit hodnotu firem a jejich obchodních značek. Organizace, které nesledují komunikaci uživatelů na sociálních sítích, jejich tweety, blogy či aktualizace statutů, ztrácejí jednu z klíčových forem kontaktu se zákazníky a nedokážou proto pružně reagovat na jejich potřeby,“ řekl Bedřich Luft, ředitel divize HP Enterprise Services v České republice. „Díky unikátním nástrojům HP pro analýzu interakcí zákazníků mohou organizace snadno vstoupit do sociálních médií, začít maximálně vytěžovat informace v nich obsažené a vylepšovat své produkty či služby.“

Nové služby HP Customer Engagement Management (CEM) Services – Social, vycházející z vícekanálového analytického nástroje HP Explore a platformy HP Intelligent Data Operating Layer (IDOL), pomáhají organizacím rychleji zavádět do jejich stávajících IT prostředí „sociální“ řízení vztahů se zákazníky (customer relationship management, CRM). Prostřednictvím těchto služeb se mohou organizace zapojit do sociálních sítí a reagovat na podněty zákazníků prostřednictvím komunikačních kanálů, které preferují. Organizace tak získají mnohem lepší pozici pro poskytování služeb, které budou vycházet maximálně vstříc zákazníkům, dokážou přilákat více nových zákazníků a udržet ty stávající.

Naslouchejte, sledujte, zapojte se a přijměte opatření

HP CEM Services – Social zahrnují tři odstupňované nabídky služeb, které organizacím umožní zapojit se do sociální komunikace zákazníků a ovlivňovatelů (influencer) na internetu, v sociálních sítích i digitálních kanálech, a čerpat tam nové informace a podněty.

První stupeň představuje služba analýzy sociálních médií, umožňující organizacím získat cenné informace a zpracovávat obrovské množství podnětů od stávajících i potenciálních zákazníků. Díky tomu mohou mnohem rychleji identifikovat diskuze, rozhovory, komentáře či jiné zmínky o jejich organizacích a odhalit v nich příležitosti pro zlepšení či rozšíření vlastních produktů a služeb. Tato služba představuje jakési elektronické sociální centrum, díky němuž mohou mít organizace „na jedné obrazovce“ neustálý přehled o aktivitách uživatelů v sociálních sítích a sledovat jejich názory, komentáře, zkušenosti, pocity či preference. Služba dokáže rychleji odhalit elektronickou komunikaci věnovanou obchodním značkám organizací, vytěžit z ní důležité informace a na jejich základě pomoci organizacím provádět přesnější obchodní rozhodnutí ohledně dalšího vývoje jejich produktů a služeb.

Druhý stupeň tvoří služby angažovanosti (engagement services), které kategorizují a řadí zmínky z vybraných sociálních médií podle předem stanovených obchodních priorit a následně navigují organizace k provedení potřebných akcí. Pokud organizace využijí tyto služby, budou jim přiděleni konzultanti kontaktního centra HP, kteří se zaměří na rozšiřování povědomí o jejich obchodních značkách a zapojí se do komunikace zákazníků na sociálních sítích. Konzultanti HP se mohou rovněž účastnit interní komunikace organizací a pomoci v jejím rámci odhalit osobní postoje, názory či doporučení nejrelevantnějších zaměstnanců ke konkrétní problematice.

Podnikové analýzy, třetí stupeň služeb HP CEM Services – Social, zajišťují vytvoření komplexního profilu zákazníků díky propojení jednotlivých uživatelů a sociálních kanálů, v nichž jsou aktivní, do tzv. konverzačního centra (Conversation Hub). Podrobný profil zákazníka v kombinaci s rychlou a účinnou výtěžností dat pro klíčová slova a kontextový význam umožňují organizacím oslovovat zákazníky přesně cílenými informacemi podle jejich zájmů a preferencí.

HP rovněž nabízí analýzu tržních trendů, na jejichž základě lze zvolit nejvhodnější marketingové a provozní metody pro oslovení zákazníků. Díky službám HP tak mohou organizace navrhovat, vytvářet a spouštět vylepšené individualizované služby a podpořit svou konkurenceschopnost.

Další informace o službách HP CEM Services – Social lze najít na webu www.hp.com/go/crm.

Ceny a dostupnost

Služby HP Customer Engagement Management (CEM) Services – Social jsou již celosvětově dostupné. Cena závisí na množství využívaných dílčích služeb.

O společnosti HP

HP vytváří nové příležitosti pro uplatnění technologií, které významně ovlivňují jednotlivce, firmy, státní správu a celou společnost. Portfolio největší technologické firmy světa, které zahrnuje špičkové produkty z oblasti tiskových řešení, osobní výpočetní techniky, softwaru, služeb a IT infrastruktury, je pečlivě vyvíjeno pro řešení problémů zákazníků. Více informací o společnosti HP (NYSE: HPQ) je k dispozici na webu www.hp.cz.

Tagged