APEK uspořádala v Brně seminář Sociální sítě pro retail

Praha, 6. listopadu 2013 — Asociace pro elektronikou komerci (APEK, www.apek.cz) uspořádala v Brně seminář Sociální sítě pro retail. Pět hodin plných informací o sociálních sítích a médiích a jejich využití pro elektronikou komerci navazoval na sérii úspěšných seminářů uspořádaných na jaře tohoto roku v Praze. APEK tradičně a dlouhodobě pomáhá svým členům semináři na témata, která jim umožňují získat informace využitelné pro poskytování dalších služeb svým zákazníkům. (TZ)

Pětihodinový seminář Sociální sítě pro retail uspořádaný v Brně přilákal pozornost skoro dvou desítek e-shopů, které se nemohly zůčastnít původní série tří čtyřhodinových seminářů na jaře tohoto roku. Umožnil jim seznámit se s roustoucím významem sociálních sítí a médií, představil řadu studií a konkrétních údajů a čísel, které ukazují na to jakým způsobem jsou sociální sítě využívány doma i ve světě a ukázal příklady využití aktivit na sociálních sítí pro elektronické obchody.

“Obchodník na Internetu musí jít tam, kde jsou jeho zákazníci,” říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. “Sociální sítě přilákaly přes 4 miliony českých aktivních uživatelů a pro elektronické obchody jsou významné v marketingu, podpoře zákazníků, budování značky i možnostech přímé podpory prodeje,” dodává.

TIP: Věděli jste, že ve věkové kategorii 16 až 19 let má Facebook, podle vlastních údajů, 600 tisíc uživatelů? A že toto číslo výrazně převyšuje počet obyvatel Česka (ke konci roku 2012 šlo, podle ČSÚ, o 419 418 obyvatel)?

Seminář se, vedle obecných principů i konkrétních informací o sociálních sítích jako takových, věnoval hlavně Facebooku, nejvíce uživané sociální síti v Česku. Nezapomněl ale ani na Twitter, Google+, Linkedin, Instagram, Pinterest či Foursquare.

“V loňském roce, před vánoční sezónou, byly právě firemní profily na Facebooku druhou největší investicí e-shopů v USA,” říká Daniel Dočekal, lektor semináře. “Jasně to ukazuje jak důležité jsou sociální sítě pro e-komerci. Na prvním místě ale byly investice do mobilní podoby stránek obchodu, což ukazuje na hodně podstatný trend pro blízkou budoucnost” dodává.

TIP: Budete-li chtít vidět příklady světových e-prodejců aktivních a úspěšných na sociálních sítích, zkuste například ASOS.com, FAB.com či ZAPPOS.com.

O APEKu

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než 300 firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu. Cílem Asociace je soustavně podporovat rozvoj elektronického obchodování v České republice. Jedním z hlavních projektů APEKu je certifikace internetových obchodů – www.certifikovany-obchod.cz. Více informací na www.apek.cz.