Ostrava, 13. listopadu 2013 -Internet Billboard v rámci svých technologií zasahuje celé Česko, aktuálně přes 7.7 milionů reálných uživatelů měsíčně. Reklamní prostor je přitom aktuálně v průměru až z 80 % využit komerčními kampaněmi a toto číslo meziročně stoupá (v roce 2010 šlo pouze o 66% využití). (TZ)
Průměrné CTR (Click Through Rate, proklikovost) komerčních reklam se přitom v letošním roce výrazně zvýšilo na 0.17 % (v roce 2010 bylo 0.09 %, v předchozích letech stoupalo pouze o setiny procenta). Výrazný růst úspěšnosti reklamy je možné přičítat vlivům používání moderních optimalizačních algoritmů (eCPM optimalizace) ale i zapojení velkých klientů do RTB sítě.
Zajímavý je i pohled na využití reklamního prostoru po dnech a jednotlivých hodinách. Z tohoto pohledu je nejvíce aktivní internetová reklama v pondělí. Z volných víkendových dnů výrazněji vybočuje neděle.
Hodinový pohled potvrzuje to, co známe například z využití sociálních sítí. Večerní špička (20:00 až 22:00) samozřejmě funguje i v internetové reklamě.
Nejvíce těch, co sledují Internetovou reklamu na českém Internetu, pochází ze Středočeského kraje (32.39% podíl v počtu zobrazení), na druhém místě jsou pak návštěvníci nacházející se mimo Českou republiku (14,36% podíl). V první pětce najdete ještě Jihomoravský kraj (11.23 %), Moravskoslezský kraj (8,72 %) a Zlínský kraj (4,63 %).
V tolik oblíbeném souboj prohlížečů vede Google Chrome jak v počtu zobrazení, počtu prokliků i míry proklikovosti (CTR). Přitom ještě v loňském roce byl na prvním místě Mozilla Firefox (s 28.50% podílem v počtu zobrazení) a Chrome byl druhý (24,50% podíl).
ROK |
PROHLÍŽEČ |
IMPRESE |
KLIKY |
CTR |
2013 |
Google Chrome |
30.20% |
32.00% |
0.14% |
Firefox |
27.00% |
27.20% |
0.13% |
|
IE 8 |
11.70% |
10.10% |
0.11% |
|
IE 9 |
9.10% |
11.40% |
0.17% |
|
Safari |
7.10% |
6.50% |
0.12% |
Mezi operačními systémy stále výrazně převládá využívání Windows (nejrozšířenější na českém Internetu jsou Windows 7 s 49.78% podílem v počtu zobrazených inzerátů) a za zmínku stojí i stoupající podíl mobilních zařízení Apple (aktuálně 2,27 %, v roce 2010 pouze 0.19 %). Mírně překvapující je stále vysoký podíl již ukončených Windows XP (28,21 %).
Poslední zajímavost? Stále stoupá počet prohlížečů, které mají zakázané (nebo neumožňují pracovat) tzv. cookies (sušenky). Ty slouží hlavně k ukládání informací na počítač uživatele a jsou používány v reklamě pro možnost identifikace konkrétního uživatele napříč servery a službami. A jsou také středem zájmu Evropské Unie, která je před několika lety začala regulovat a omezovat zákonem. Nepoužitelné cookies v prohlížeči má v roce 2013 ale stále pouze jenom 5,43 % prohlížečů, o rok dříve to bylo 3,84%.
Růst “Zakázaných” cookies ale ve skutečnosti způsobuje nejvíce růst využívání mobilních telefonů, které přímo znemožnily používán tzv. “3rd party” cookies a jsou důvodem změn v řadě internetových služeb, které právě na těchto cookies byly založeny.
O společnosti Internet Billboard, a.s.
Historii Internet Billboard a.s. můžete sledovat od roku 1996, kdy stála u zrodu významných aktivit týkající se internetové inzerce, nejprve v podobě projektu Billboard.cz, později BB Media Projektu. Následovaly projekt BB Kontext a BB Text, rozšíření aktivit do dalších evropských zemí. Od roku 2012 je Internet Billboard nejrychleji rostoucí společností věnující se RTB (Real Time Bidding) s pobočkami v Turecku, Polsku a Maďarsku.
Vlajkovou lodí společnosti je produkt iBILLBOARD Ad Platform, který nabízí plnou integraci produktů iBILLBOARD Ad Server a iBILLBOARD RTB, který funguje primárně jako SSP platforma.
Celkově Internet Billboard, a.s. spravuje reklamní prostor převyšující 20 miliard impresí měsíčně a technologické řešení je používáni ve střední a východní Evropě (Slovensko, Polsko, Turecko, Rusko, Maďarsko, Rumunsko, Lotyšsko, Estonsko či Litva). Společnost je významným dodavatelem služeb a nástrojů pro správu internetového reklamního prostoru a reklamních kampaní. Produkty jsou určeny pro majitele malých i velkých webových stránek, agentury i mediální domy.