Předvánoční vábení internetových obchodníků: Alza.cz v listopadu využila inzertní prostor v hodnotě o 60 % vyšší než v říjnu

V listopadu došlo k 12% meziměsíčnímu růstu v oblasti display reklamy, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 757 milionů korun. Největším zadavatelem byl tentokrát internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Jak vyplývá z monitoringu internetové display reklamy, listopadový vzestup se projevil i v meziročním srovnání: letos zadavatelé využili o 16 % větší reklamní prostor než ve stejném měsíci v loňském roce.

Online bannerovou inzerci v předvánoční sezoně významně zvýšil internetový obchodník Alza.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 40,2 milionů korun, tedy až o 60 % více než v říjnu (25 milionů korun).  Druhé místo obsadil Internet Mall, který umístil reklamu  v hodnotě 35 milionů. Třetí skončil zadavatel Allegro Group CZ s display inzercí prostor v hodnotě 14,1 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v listopadu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 682 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (listopad 2013)

Cena (říjen 2013)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

316 738 000 Kč

221 297 000 Kč

43%

Centrum Holdings

103 383 000 Kč

104 305 000 Kč

-1%

MAFRA

100 468 000 Kč

110 339 000 Kč

-9%

Mladá fronta

33 735 000 Kč

33 121 000 Kč

2%

Allegro AdMarket

24 077 000 Kč

19 990 000 Kč

20%

AdActive.cz

23 725 000 Kč

27 135 000 Kč

-13%

Ringier Axel Springer

21 907 000 Kč

26 718 000 Kč

-18%

FTV Prima

20 463 000 Kč

17 861 000 Kč

15%

CET 21

20 120 000 Kč

21 008 000 Kč

-4%

Impression Media

17 125 000 Kč

18 134 000 Kč

-6%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 10-11/2013

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.