Zásilkovna.cz ve vánoční špičce odbavila 10 % objemu České pošty

Praha 12. února 2014: 120 000 zásilek – tedy zhruba 10 % objemu balíků, které před Vánoci podle dat ČSÚ odbavuje Česká pošta, odbavila v prosinci společnost Zásilkovna.cz. Navíc 65 % z nich doručila ten samý den, 98 % pak do druhého dne. Ve stejném měsíci padl také další významný milník – po třech letech provozu přepravila Zásilkovna miliontou zakázku. Co do počtu odbavených zásilek se tak stává nejvýkonnější službou a zároveň zůstává nejrozšířenější sítí pro výdej zásilek v České a Slovenské republice. (TZ)

Možnost osobního odběru se stává stále důležitějším atributem při nákupu v e-shopu. Svoji roli hraje jak ekonomická stránka nákupu, tak zákaznický komfort spolu s možností ověření si jakosti nebo proporcí zboží při vyzvednutí před jeho zaplacením. Zásilkovna dlouhodobě rozšiřuje svoji síť výdejních míst Zásilkovna point – v současné době jich je v Čechách a na Slovensku 122. Služba umožňuje zasílat zboží levněji než většina klasických dopravců, a je tedy vhodná i pro malé zásilky s cenou do 150 korun. Za balík zaslaný z centrály na libovolný Zásilkovna point zaplatí e-shop pouze 35 korun, tuto cenu navíc Zásilkovna dlouhodobě garantuje a od svého založení ji nenavyšovala.

Možnost doručovat zboží na Zásilkovna pointy v současné době nabízí více než 3.600 e-shopů a jejich počet s každým měsícem roste.  Podle Simony Kijonkové, zakladatelky Zásilkovna.cz je to důkazem, že model služby plně vyhovuje současným potřebám trhu. „Pokud si udržíme současné tempo růstu, přepravíme v letošním roce více než milion a půl zásilek,“ zmiňuje Kijonková. „Růst nám navíc dává silnou motivaci pro vylepšování služeb na Zásilkovna pointech a spouštění dalších projektů – dva zásadní chystáme na první pololetí tohoto roku.“

Mezi další projekty patří také cenový srovnávač Zaza.cz, který Zásilkovna spustila pod záštitou Martina Kasy na konci loňského roku spolu se službou Srovname.cz. Ten klade maximální důraz na logistiku, umožňuje zboží vyhledávat nejen podle ceny, ale také podle místa doručení a dává uživatelům možnost veškeré vybrané zboží z internetu vyzvednout na jednom zvoleném výdejním místě.

Zásilkovna.cz

Společnost Zásilkovna s.r.o. byla založena roku 2008, ostrý provoz zahájila v roce 2010. Nabízí outsourcing výdejních míst, fulfilment, komplexní logistiku a podání zásilek do okolních evropských států. Její business model vychází z principů maximální úspory, efektivity a sdílení nákladů. Provozuje síť 122 výdejních a
93 podacích míst v Čechách a na Slovensku. V současné době využívá služeb Zásilkovny přes 3.600 e-shopů a jejich počet neustále narůstá.

Výdejní místa „Zásilkovna point“ jsou zřizována na bázi „win-win“ modelu v kooperaci se třetími stranami, nejčastěji provozovateli obchodů a služeb. Výdejní místa Zásilkovna point umožňují přebírat zboží na dobírku, případně zboží reklamovat. Samozřejmostí je pokročilý systém pro sledování a správu zásilek.

Datový zdroj

Objemy odbavených balíků vychází z veřejně přístupných informací ČSÚ z roku 2012. Dle údajů České pošty pro rok 2013 činí meziroční nárůst 20 % s 50% nárůstem v prosinci. Celkový objem odbavených balíků za rok 2013 Českou poštou tedy činí přibližně 10 mil, v prosinci pak 1,15 mil.

Zásilkovna.cz v prosinci 2013 odbavila 120 000 balíků.