Febiofest a další ukazují, že by přeci jen ještě nemuselo být pozdě. Náš volnočasový portál CityBee je pravděpodobně jediná česká webová služba, která svým klientům aktivně nabízí využívání QR kódů na marketingových tiskovinách. Díky tomu máme poměrně dobrý přehled o názoru mnoha marketérů na QR kódy obecně a o způsobu, jakým tento nástroj využívají. (TZ)
Obecně platí, že marketéři QR kódy využívat chtějí, protože mají pocit, že k modernímu marketingu tak nějak patří. Většinou ale po boji s grafiky dochází ke kompromisu, kdy se QR kód na tiskovinách použije, ale tak, aby co nejméně „škodil“. Tedy co nejmenší velikost a na co nejméně viditelném místě.
Stále také trvá největší problém českých QR kódů a to, že odkazují na stránky nepřizpůsobené malým displejům. Po načtení uživatelem dochází logicky ke zklamání a ztrátě ochoty to ještě někdy zkoušet.Přesto si myslíme, že se situace trochu zlepšuje. Stále více firem investuje do mobilních verzí svých webů (velmi hezkou má například Národní divadlo) a pokud tuto mobilní verzi nemají, snaží se hledat jiná smysluplná řešení. Například využití QR kódu pro kontaktní údaje namísto URL nebo použití CityBee QR kódu. V současné době nás velmi těší, jakým způsobem CityBee QR kód využil na svých vizuálech Febiofest. QR kód je navázaný na online prezentaci festivalu na CityBee propojenou s mnoha funkcemi. Sdílení na sociálních sítích, uložení jednotlivých dnů festivalu do kalendáře nebo hledání trasy ke kinu. Na plakátech je v dostatečné velikosti, aby jej přečetly všechny chytré telefony, a umístěný v horní polovině, takže jeho snímání nevyžaduje krkolomné pozice.
CityBee QR kódy také v poslední době využily nebo pravidelně využívají Švandovo divadlo, Týden vědy a techniky, Noc divadel, Das Filmfest nebo Designblok.
Kalendáře v metru
CityBee se využívání QR kódů snaží podpořit také svými CLV kalendáři na nástupištích metra. Na nich prezentujeme fotografie a krátké anotace vybraných akcí, přičemž QR kód odkazuje na kompletní přehled akcí na daný měsíc. Na tyto „servisní“ plakáty máme pozitivní odezvy od podniků i Pražanů.
V případě jakýchkoliv dotazů nás samozřejmě neváhejte kontaktovat.