Mall.cz zaznamenal růst. Pomohla i platforma SAP HANA

Praha — 22. května 2014 — Společnost Netretail Holding provozující Mall.cz ve špičkách expeduje ze všech svých skladů zákazníkům více než 70 tisíc kusů zboží a přibližně stejný počet byl do skladu dodán. Zajistit logistický řetězec při takovém objemu zboží je extrémně náročné na použité technologie. Jakákoli neefektivita či zdržení může znamenat nedodržení závazku vůči zákazníkům. Odezva dříve používaného řešení běžně překračovala běžně i 10 sekund. (TZ)

Mall.cz eviduje každé zboží na úroveň jednotlivého kusu. Převedení manažerských kokpitů na platformu SAP HANA umožňuje zobrazit v reálném čase například informace o rozpracovaných zásilkách či produktivitě jednotlivých zaměstnanců. Manažerské kokpity zobrazují také kritické hodnoty napříč celým procesem, umožňují sledovat například počet jednokusových a vícekusových zakázek, časové sloty dopravců a celou řadu dalších údajů. V případě jakýchkoli problémů tak mohou manažeři okamžitě zasáhnout.

Projekt implementace nové verze manažerských kokpitů provedla společnost Sabris s využitím platformy SAP HANA. Hlavní fáze projektu musela skončit tak, aby ji mohl Mall.cz využívat i v době největšího zájmu zákazníků na předvánočním trhu. Přínos, který mělo využití platformy SAP HANA pro Mall.cz zhodnotil při příležitosti SAP Fora 2014 v Brně akcionář a člen správní rady společnosti Netretail Holding Eduard Míka. „V prostředí retailu jsou dnes všichni rychlí nebo mrtví,“ prohlásil mimo jiné.

„Poutník na Sahaře nemusí přemýšlet, jestli potřebuje vodu. Stejně tak pro nás byla nová podoba manažerských kokpitů naprostou nutností. Nebýt spolupráce se společností Sabris a nasazení platformy SAP HANA, byl by výkon naší logistiky podstatně nižší,“ pokračuje Eduard Míka. V současné době využívá Mall.cz manažerské kokpity postavené na technologii SAP od nejnižší manažerské úrovně.

„V příštím fiskálním roce plánujeme růst o 50 procent a překročení hranice 350 milionů euro v tržbách. Bez technologie SAP HANA a informací v reálném čase v manažerských kokpitech by něco podobného nebylo myslitelné,“ uvedl Míka.

Sabris pro Mall.cz garantoval vývoj řešení na platformě SAP HANA. Celé řešení muselo být připraveno bez jakéhokoli narušení provozu na straně zákazníka, celý projekt musel být zároveň dokončen v konkrétním časovém okně. Tým společnosti Sabris mohl využít vlastností technologií SAP umožňujících vývoj řešení mimo prostředí zákazníka. Teprve otestovaná a funkční verze manažerských kokpitů byla implementována do prostředí Mall.cz. To umožnilo realizovat celý projekt během pouhých čtyř měsíců.

„Mall.cz vnímáme jako inovátora na trhu internetového prodeje v našem regionu a je pro nás velkou výzvou dodávat jim taková řešení, která manažerům Mall.cz poskytnou nástroje nutné pro udržení naprosté plynulosti logistického procesu a pomohou jim dále měnit a zlepšovat služby internetového obchodování ku prospěchu všech zákazníků,“ dodává Daniel Frémund, obchodní ředitel pro Českou a Slovenskou republiku společnosti Sabris

Více informací najdete na www.sap.com, @sapnews nebo www.sap-tv.com.

Fotobanku společnosti SAP najdete zde: http://www.sap-tv.com/stockfootage/

O společnosti SAP

SAP, lídr trhu s aplikačním softwarem, pomáhá podnikům a organizacím všech oborů a velikostí lépe fungovat a dosahovat svých cílů. SAP umožňuje lidem a organizacím pracovat společně mnohem efektivněji a využívat podnikové informace tak, aby byli neustále před konkurencí. Přitom nezáleží na tom, zda je SAP využíván ve skladě nebo podnikové prodejně, na mobilních zařízeních nebo klasických počítačích, na pracovišti zákaznické podpory nebo v kanceláři představenstva. Aplikace a služby společnosti SAP pomáhají již více než 251 000 zákazníků dosahovat vyšších zisků, zajistit si udržitelný růst a přizpůsobovat se aktuálním potřebám. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala více než 1000 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy.