Televizor, který umožňuje sledovat vysílání v rozlišení HD, má již 57 % českých televizních domácností. Faktický příjem stanic v HD rozlišení přitom v současnosti deklaruje třetina z nich. Takové jsou výsledky prvního kvartálu 2014 tzv. Kontinuálního výzkumu, který zajišťuje společnost MEDIARESEARCH pro Asociaci televizních organizací (ATO) jako nedílnou součást peoplemetrového projektu. (TZ)
Procento domácností, které ve výzkumu uvedly, že na svých televizorech přijímají stanice v HD rozlišení, se od roku 2012 zvýšil o 19 % – v současnosti deklaruje příjem HD stanic 34 % domácností.
Ty domácnosti, které deklarovaly možnost sledovat vysílání v HD rozlišení, dále odpovídaly na otázku, jakým způsobem toto HD vysílání přijímají. Výsledky ukazují, že nejčastějším způsobem příjmu HD vysílání je satelitní vysílání (ve 12 %) a pozemní digitální vysílání (ve 12 %), poté kabelové vysílání (v 10 % televizních domácností).
Televizory se stejně jako ostatní technika neustále vyvíjejí a modernizují, což se promítá i do vybavenosti domácností. Nejvýrazněji můžeme tuto modernizaci sledovat u rostoucího podílu domácností, které vlastní televizor s plochou obrazovkou nebo televizor s HD rozlišením. Ve třech ze čtyř domácností dnes narazíme na televizi s plochou obrazovkou, 57 % domácností vlastní televizor s rozlišením HD Ready či HD Full, 8 % domácností má Smart TV a 3 % mají televizor umožňující zobrazení 3D obrazu.
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR. MEDIARESEARCH je členem profesních organizací ESOMAR, SIMAR, ČMS, BCC, TUESDAY Business Network. Televizní sledovanost v České republice měří od roku 2002.
Asociace televizních organizací (ATO) (www.ato.cz) je zájmové sdružení, které od roku 1997 zajišťuje realizaci a koordinaci společného výzkumu elektronického měření televizního vysílání v České republice metodou TV metrů – čili tzv. Projekt elektronického měření. Cílem ATO je rovněž chránit společné zájmy členů sdružení související s provozováním televizního vysílání. ATO provádí i samoregulační činnost, v roce 2010 ji zařadila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání do Seznamu spolupracujících samoregulačních orgánů. Členy asociace jsou Česká televize, FTV Prima spol. s r.o., Asociace komunikačních agentur České republiky, která sdružuje přední agentury působící v oblasti televizní reklamy, mediální zastupitelství Atmedia CZ a Stanice O, a.s.. Dne 26. 5. 2009 se přidruženým členem ATO stala společnost Barrandov Televizní Studio, od 2013 je CET21 spol s r.o. obchodním partnerem.