BillBoard.cz – výměnná síť reklamy na Internetu po 16 letech fungování končí

Provozovatel služby, společnost Internet BillBoard a.s., se rozhodla k tomuto kroku vzhledem k polevujícímu zájmu o výměnné sítě a podobně fungující prostředky bez přímé možnosti monetizace. (TZ)

Služba BillBoard.cz fungovala na jednoduchém principu výměny reklamních ploch mezi dobrovolně zapojenými médii.

„Prakticky od začátku roku 2010 začal poměrně dramatický odliv webů zapojených do této služby, a proto jsme se rozhodli tuto službu ke konci listopadu 2014 ukončit“ vysvětluje Tomáš Horák, obchodní ředitel společnosti Internet Billboard.

BillBoard.cz měla velký význam jak pro začínající projekty, které neměly peníze na svou propagaci, tak i pro velká média, která si tímto systémem udržovala anebo i zvyšovala návštěvnost svých stránek. Nicméně hlavním trendem posledních let pro média je používat služby, které přináší reálné výdělky a to služba BillBoard.cz nenabízí.

BillBoard.cz svůj největší růst zaznamenala v letech 2004 – 2009. Především v letech 2004 až 2006 byl reklamní prostor resp. zásah uživatelů na českém internetu největší ze všech možných reklamních kanálů a předstihl i současnou jedničku na trhu Seznam.cz.

Během své doby se logo služby třikrát změnilo.

Takto vypadalo logo v roce 1998, tedy při spuštění služby:

V roce 2004 vypadal web služby takto:

A v roce 2009 došlo k poslední změně loga, která vydržela prakticky až do dnešní doby:

„Jako provozovatelé služby jsme si byli vědomi, že zájem médií o výměnu zdarma postupně klesá a proto jsme v průběhu posledních let přišli na trh s novými produkty, které médiím přináší reálné peníze a s ukončením služby BillBoard.cz tak můžeme nabídnout nové atraktivnější řešení, například v podobě nejnovějšího produktu iBILLBOARD RTB, který nabízí atraktivní obchodní model“ říká Tomáš Horák.

iBILLBOARD RTB je služba nabízející v reálném čase reklamní prostor mnoha inzerentům a ti o něj v rámci aukce soupeří. Médium získává reálné peníze a to vzhledem k nejvyšším možným nabídkám, které je trh ochoten v danou chvíli zaplatit. Více informací naleznete na www.ibillboard.com

O společnosti Internet Billboard, a.s.

Historii Internet Billboard a.s. můžete sledovat od roku 1996, kdy stála u zrodu významných aktivit týkající se internetové inzerce, nejprve v podobě projektu Billboard.cz, následoval projekt AdServeru pod názvem BB Media, BBelements až po dnešní iBILLBOARD. Souběžně také běžely mediální projekty BB Kontext a BB Text, rozšíření aktivit do dalších evropských zemí.  Od roku 2012 je Internet Billboard nejrychleji rostoucí společností věnující se RTB (Real Time Bidding) s pobočkami v Turecku a Polsku.

Vlajkovou lodí společnosti je produkt iBILLBOARD Ad Platform, který nabízí plnou integraci produktů iBILLBOARD Ad Server a iBILLBOARD RTB, který funguje primárně jako SSP platforma.

Celkově Internet Billboard, a.s. spravuje reklamní prostor převyšující 20 miliard impresí měsíčně a technologické řešení je používáni ve střední a východní Evropě (Slovensko, Polsko, Turecko, Rusko, Maďarsko, Rumunsko, Lotyšsko, Estonsko či Litva). Společnost je významným dodavatelem služeb a nástrojů pro správu internetového reklamního prostoru a reklamních kampaní. Produkty jsou určeny pro majitele malých i velkých webových stránek, agentury i mediální domy.