V červenci bylo více spamu, „rhybáři“ šli po penězích

V červenci se roztrhl pytel s finančním phishingem (rhybařením). Konkrétně se počet podvodných e-mailů zneužívajících jména velkých bank, platebních služeb, e-shopů a podobných organizací zvýšil o 7,9 procentního bodu. Celkem představovaly tyto zprávy 42 % všech phishingových e-mailů. Vyplývá to ze statistik Kaspersky Lab o spamu v červenci. (TZ)

Podíl spamu se na celkovém objemu e-mailového provozu zvýšil v červenci o 2,2 procentního bodu na 67 %. USA jsou s 15,3 % v čele zemí, z nichž spamy pocházejí, následovány Ruskem s 5,6 % a Čínou s 5,3 %.

Spammeři se nechali v tématech svých nevyžádaných zpráv inspirovat létem – nabízeli klimatizaci, větráky, fólie na okna chránící proti slunci, lahve s vodou, kosmetiku na opalování nebo třeba sluneční brýle.

Zprávu o červencovém spamu od Kaspersky Lab si přečtěte na stránkách Securelist.com.

O společnosti Kaspersky Lab

Kaspersky Lab je největším soukromě vlastněným poskytovatelem koncových bezpečnostních řešení na světě. Společnost se řadí mezi čtyři největší prodejce bezpečnostních řešení pro koncové uživatele.* Již více než 17 let patří Kaspersky Lab mezi přední inovátory v oblasti informačních technologií a poskytuje efektivní digitální bezpečnostní řešení domácím uživatelům, malým a středním firmám i velkým podnikům. Aktuálně společnost registrovaná ve Velké Británii působí v bezmála 200 zemích a oblastech a poskytuje ochranu více než 300 milionům uživatelů. Více informací o společnosti Kaspersky Lab najdete na www.kaspersky.cz.

*Společnost zařadil na čtvrté místo žebříček „IDC Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2012“. Žebříček vyšel ve zprávě „IDC Worldwide IT Security Products 2013-2017 Forecast and 2012 Vendor Shares – August 2013“ a řadil poskytovatele software podle zisku z prodeje koncových bezpečnostních řešení v roce 2012.