Podle aktuálního průzkumu na Profesia.cz navázalo vztah s kolegou či kolegyní 52 % účastníků ankety. Více než čtvrtina respondentů (27 %) uvedla, že šlo jen o krátkodobý „úlet“. Dlouhodobého partnera potkalo na pracovišti 13 % respondentů. 12 % účastníků ankety našlo v zaměstnání dokonce životní lásku, která vyústila v trvalý svazek, leckdy i manželství. (TZ)
„V práci tráví většina z nás o dost více času než doma nebo jinde ve společnosti, a tak není divu, že se firemní prostory stávají místem, kde často kolegiální vztahy přerostou ve vztahy milostné. Vysvětlení je nasnadě, v kanceláři sedí často lidé s podobnými zájmy a názory,“ konstatuje Kateřina Jaroňová z pracovního portálu Profesia.cz.
Odborníci se přou, jestli románky na pracovišti firmám prospívají nebo škodí a průzkum pracovního portálu Profesia.cz tuto oscilaci mezi tolerancí a odsouzením dokládá. Milostný poměr mezi kolegy považuje za zátěž pro kolektiv každý desátý účastník ankety (konkrétně 11 %).
Zatímco 15 % účastníků ankety oceňuje profesionální přístup kolegů, kteří dokáží v mezích korektnosti udržet svůj soukromý vztah mimo zdi firmy, uši a oči spolupracovníků. Desetina respondentů (9 %) dokonce vnímá románek na pracovišti za zajímavé oživení každodenní kancelářské rutiny.
Milostné aférky mezi kolegy zná jen z filmů či televizních seriálů 13 % účastníků ankety, na pracovišti sami nic podobného nezažili.
Tabulka 1: Zažili jste vztah na pracovišti?
Osobně jsem měl/a krátkodobý románek |
27 % |
Osobně jsem si našel/a v práci dlouhodobého partnera |
13 % |
Osobně jsem na pracovišti potkal/a životní lásku |
12 % |
Moji kolegové měli vztah, zatěžovalo to kolektiv |
11 % |
Moji kolegové měli vztah, bylo to zajímavé oživení |
9 % |
Moji kolegové měli vztah, v práci byli profesionální |
15 % |
Nezažila jsem na pracovišti osobně vztah a ani kolegů |
13 % |
Zdroj: www.profesia.cz
Profesia.cz – najdi si práci na webu
Na středoevropském internetovém trhu práce působíme již od roku 1997. Během let jsme vybudovali silnou síť spokojených klientů a vděčných uchazečů o práci. Pravidelně přispíváme analýzami z trhu práce v massmédiích i v odborných časopisech.
Kromě České republiky (Profesia.cz, Profesiadays.cz, Recruitrank.cz, HRdays.cz), působíme i na Slovensku (Profesia.sk, Platy.sk, HRclub.sk, Profesiadays.sk, Recruitrank.sk, HRdays.sk, Dielne.sk,Pozicie.sk, Edujobs.sk) a v Maďarsku (Workania.hu, Fizetesek.hu, Recruitrank.hu).
V roce 2005 jsme se stali součástí celosvětové mediální skupiny The Daily Mail and General Trust plc. Od listopadu 2012 patříme do skupiny Alma Media.