MasterCard zrychluje rozšiřování akceptace mobilních plateb v Evropě

Společnost MasterCard®, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, dnes oznámila, že akceptace bezkontaktních plateb bude do roku 2020 standardem pro všechny evropské obchodníky, kteří přijímají karty MasterCard® a Maestro®. Společnost tak chce dosáhnout toho, aby spotřebitelé mohli v roce 2020 platit svými bezkontaktními kartami a zařízeními s funkcí NFC na terminálech všech prodejních míst v Evropě. (TZ)

„Evropané mohou už dnes platit bezkontaktními kartami nebo mobilními zařízeními s funkcí NFC ve 36 evropských zemích a obliba tohoto bezpečného a jednoduchého způsobu placení roste,“ komentoval prezident společnosti MasterCard Europe Javier Perez. „Podle analytické společnosti IHS Technology v nadcházejících pěti letech čtyřnásobně vzroste prodej mobilních telefonů s funkcí NFC. MasterCard chce dosáhnout toho, aby mobilní a bezkontaktní platby byly jednoduché a bezpečné všude v Evropě a aby každý mohl snadno platit jak chce a kdy chce.“

Společnost MasterCard stanovuje lhůty s dostatečným předstihem s ohledem na běžnou životnost terminálů:

  • stávající terminály v prodejních místech mohou být nahrazeny až po skončení životnosti, avšak nejpozději do 1. ledna 2020;

  • všechny terminály nově pořizované po 1. lednu 2016 musejí vyhovovat novému standardu;

Studie o bezkontaktním placení* realizovaná agenturou PRIME Research v období od 1. listopadu 2013 do 30. dubna 2014 ukázala, jak rychle se tato technologie šíří mezi zákazníky, a potvrdila, že klienti vítají pohodlnost bezkontaktního placení a očekávají, že jim obchodníci v tomto ohledu vyjdou vstříc.

Podle průzkumu PRIME Research patří mezi největší průkopníky bezkontaktního placení v Evropě spotřebitelé z Velké Británie, Polska, Ruska, Itálie, Maďarska a Francie. Spotřebitelé ve Velké Británii vnímají rychlost šíření bezkontaktních terminálů a fakt, že u obchodníka lze platit bezkontaktně, jako faktor, který obchodníky odlišuje od konkurence. Moskvané zase využívají tohoto pohodlného způsobu při placení kartou MasterCard® PayPass™ za jízdenky na metro.

Chris Kangas, vedoucí úseku Contactless Payments Europe společnosti MasterCard, uzavírá: „Jen v roce 2013 se počet bezkontaktních transakcí kartami MasterCard a Maestro v celé Evropě ztrojnásobil a objem plateb z těchto transakcí vzrostl čtyřnásobně. Lidé, kteří používají bezkontaktní platby, nám na sociálních sítích říkají, že jim tento způsob placení skutečně vyhovuje a že chtějí, aby se ještě více rozšířil.“

*O studii

Společnost PRIME Research realizovala studii o bezkontaktním placení na 56 trzích Severní a Jižní Ameriky, Evropy, Afriky, Asie (včetně rozvinutých zemí tichomořské oblasti), na nichž se hovoří 26 jazyky, přičemž hlavní pozornost zaměřila na Evropu. Cílem studie bylo zhodnotit, jak lidé tuto technologii využívají, jak jsou ochotni ji přijmout za svou a jaký postoj zaujímají k současným možnostem placení. Pomocí vlastních metod a technologií analýzy sociálních médií společnost v období od 1. listopadu 2013 do 30. dubna 2014 identifikovala 47 607 relevantních sdělení na sociálních sítích, jež se týkala bezkontaktního placení, ať už ve vztahu ke společnosti MasterCard nebo jejím konkurentům.

O společnosti MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, je technologická společnost působící v odvětví celosvětových plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti MasterCard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.

O společnosti PRIME Research

PRIME Research poskytuje poradenství v oblasti pověsti společností a značek vycházející z podrobných průzkumů trendů zjištěných důkladnou analýzou sociálních i tradičních médií. Společnost nabízí prostřednictvím svých více než 600 analytiků a konzultantů sídlících v pobočkách na celém světě služby spojující rychlost a konzistentnost technologií se schopností intenzivního vhledu a vnímavostí vůči místním kulturám.

Reklamy