Mějte své webové stránky ostré jako břitva. V ČR vychází první kniha o webdesignu

Může se to zdát až neskutečné, ale v České republice stále existuje téměř 40 % firem či živnostníků*, kteří nemají webové stránky, a více než polovina maloobchodníků**, již ztrácejí řadu zákazníků kvůli chybějícímu internetovému obchodu. Jednou z příčin této situace je absence jakékoliv univerzální pomůcky, která by jim jednoduše poradila, jak na to. To se ovšem změní 15. září 2014. (TZ)

Na knižní pulty se dostává první česká kniha o webdesignu od známého konzultanta webů Jana Řezáče. Autor má za sebou tvorbu webů například pro Plzeňský Prazdroj, Copy General, Hartmann – Rico nebo ČTK. „Co Čech, to webdesigner. Weby navrhují elektrikáři i instalatéři, učitelé na střední i aktivní pratety. To ovšem neznamená, že jejich weby přinášejí smysluplné výsledky a tedy i zisky či nové zákazníky. Webdesign není jednoduchý, je jen podceňovaný. Nastal čas to změnit,“ řekl Jan Řezáč, autor knihy Web ostrý jako břitva.

Ačkoliv počet vyškolených IT profesionálů na trhu přibývá, těch, kteří rozumí celé problematice tvorby webů, je stále nedostatek. Háček však může být i na straně zadavatelů, kteří jednoduše nevědí, co mají od svého webu chtít. „Knihu jsem nepsal pouze pro webdesignery. Těm poslouží jako startovní můstek pro další vzdělávání. Marketérům či majitelům firem dá zase do ruky patřičnou argumentaci a teoretický základ, který využijí při zadávání nebo stavění svých webů,“ vysvětluje Řezáč.

První „učebnice“ webdesignu v ČR

Kniha je přehledně členěna do několika kapitol, ve kterých se čtenář dozví vše potřebné o webdesignu: od práce s poptávkou, komunikace s klientem, uživatelského výzkumu, procesu návrhu webu až po uživatelské testování nebo prezentování návrhu klientovi. Samozřejmě také zabrousí do marketingu a psychologie. „Grafický design je jen 20 % webu, zbylých 80 % tvoří obsah webu a interakční design. V dnešním webdesignerském světě se zadavatelé mohou upnout na návrh webu ve formě grafického návrhu hlavní strany, jak to většinou bývá, což odsoudí jejich projekt z pohledu obchodní výkonnosti do webového pekla. Přesně tyto mýty moje kniha bourá,“ dodává Řezáč.

Kniha vychází v nakladatelství Baroque Partners 15. září 2014. Nakladatelství Baroque partners existuje na trhu od roku 2011 a zabývá se vydáváním knih tematicky zaměřených na seberozvoj a podnikání.

Web ostrý jako břitva

Co Čech, to webdesigner. Weby navrhují elektrikáři i instalatéři, váš učitel na střední, soused, aktivní prateta. To ovšem neznamená, že jejich weby přinášejí smysluplné výsledky. Chcete tvořit weby ostré jako břitva? Pak potřebujete vystoupit z davu nadšených laiků. Nyní vychází první česká kniha, která dá systém vašemu návrhu webu.

*Zdroj: http://seznam.seznamblog.cz/post/84208565786/podniky-se-naucily-vyuzivat-internet

**Zdroj: http://finexpert.e15.cz/cesti-maloobchodni-prodejci-nevyuzivaji-internet