Nekvalitní web vás může připravit o nemalé peníze. On-line kurz Kvasničky a Řezáče pomůže nepřešlápnout při webdesignu

Praha, 5. března 2018 – Ve své praxi se ostřílení čeští UX designéři Jan Řezáč a Honza Kvasnička setkávají s firmami, které přichází, protože zaplatili například půl milionu za redesign webu, který se nakonec ani nezobrazuje ve vyhledavačích. Takové chyby se mohou stát snadno, obzvlášť pokud zadavatel netuší, jak správně vybrat dodavatele svého webového projektu, ani co přesně po něm chtít a jak poznat dobře odvedenou práci. S tím vším pomůže tříhodinový on-line kurz Strategický webdesign.

2018-03-05 13_03_46-Školení Strategický webdesign.png

Ve 36 videích se Kvasnička s Řezáčem dotknou všech témat, která jsou spojena s poptávkou, zadáním, spuštěním a následnou optimalizací webového projektu. Vše přitom podkládají praktickými a konkrétními ukázkami reálně existujících webů, případně odkazy na dostupné nástroje i zajímavé knihy. Součástí kurzovného je i sada originálních dokumentů, které poslouží jako návody či berličky v různých fázích přemýšlení o novém webu.

Rozvoj podnikání je již v mnoha segmentech neodmyslitelně spjatý s kvalitně zpracovanými webovými projekty. Jsou odvětví, která jsou na fungujících webech již zcela závislá, a to nemluvíme zdaleka jen o e-shopech. Přemýšlet o vlastní značce, znát svoji konkurenci, nebo dobře vybrat dodavatele pro tvorbu webových stránek využije nejedna česká firma. Po sérii 17 školení, jež během tří měsíců vybavila na 490 lidí praktickými znalostmi o webdesignu, optimalizaci a výzkumu pro webové projekty, přichází Řezáč s Kvasničkou s on-line kurzem, který nabízí základní principy a pohledy na strategický webdesign.

Mrzí nás, že v Čechách není žádné formální vzdělávání pro UX designéry. Očividné chyby často způsobené neznalostí jednotlivců pak vrhají špatné světlo na obor jako celek. On-line kurz je snadno dostupný a nabízí zadavatelům návody, jak si správně poptat dodavatele, co po něm chtít a kdy. Věříme, že ubyde případů, kdy si firma vezme půl milionu korun za přípravu webu a jehož výkonnost díky nepřesměrování URL adres spadne o 90 %. Obě tyto chyby mají nedozírné dopady na obrat i zisk. Mají také jedno společné: Když víte, co po dodavatelích chtít, můžete se jim vyvarovat,“ popisují principy, na kterých stojí jejich společná školení, Jan Řezáč a Honza Kvasnička.

Za tři hodiny od ujasnění si cílů až po nekonečnou optimalizaci webu

Protože každý úspěšný webový projekt musí mít přesně a jasně definované záměry i byznysový kontext, ve kterém vzniká, je téměř celá první polovina kurzu věnovaná tématům, která s webem samotným zdánlivě nesouvisí. Na začátku si posluchači ujasní klíčové pojmy (například rozdíl mezi redesignem a optimalizací webu), projdou si analýzou značky i konkurence a získají odpověď na otázku, proč jsou pro byznys jakékoliv firmy tak důležité. Až pak se Kvasnička s Řezáčem pouští do témat jako je uživatelský výzkum, co má obsahovat poptávka webového projektu, či jak poznat dobrého dodavatele. Zakončují pak samotnou tvorbou webu a principy projektového řízení. Jan Řezáč přitom v jednom z videí varuje: „Špatný designér udělá všechno přesně tak, jak chcete. A nebudete to fungovat.“ Za 3 hodiny a 16 minut tak každý může získat základní vhled do celého procesu strategického webdesignu.

Výrazně víc kvalitních a fungujících webů přibude, když se firmy místo drahých a velkých redesignů ze špatných důvodů naučí postupně optimalizovat své weby a měřit si byznysové dopady každé z úprav. Optimalizace je přitom nikdy nekončící proces,“ popisuje Honza Kvasnička.

Webový projekt je experiment, takže ho musíte naplánovat, provést a vyhodnotit. A všem těmto tématům se v kurzu věnujeme,“ uzavírá a vystihuje smysl nového on-line kurzu Jan Řezáč.

Nyní je možné si 36 videí a 9 praktických dokumentů pořídit za zaváděcí cenu 3 900 korun na stránce strategickywebdesign.cz.

Informace pro editory:

Kdo jsou Honza a Jan

Honza Kvasnička je freelance designér původem z Ostravy. Začínal jako programátor a k oboru UX a CRO se dostal díky nekvalitním zadáním pro své projekty. Za posledních sedm let spolupracoval s desítkami firem. Zaměřuje se přitom hlavně na oblast e-commerce. Je znám zejména svým důrazem na praxi, testování a vyhodnocování, a je zastáncem a propagátorem myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Vyžívá se v uživatelském testování, během kterého získává zpětnou vazbu a pokřivené pohledy návštěvníků na weby. Často také školí či přednáší a jeho přednášky jsou proslulé množstvím praktických ukázek a příkladů z jeho vlastní praxe. V roce 2016 pořádal školení SEOUX, letos pak školení Strategický webdesign a strategická optimalizace, které pořádal spolu s Janem Řezáčem.

web: www.kvasnickajan.cz

twitter: @Jan Kvasnička

Jan Řezáč je brněnský designér, který v roce 2014 napsal knihu Web ostrý jako břitva, první českou knihu o návrhu webu. Jan se v oblasti UX pohybuje dvanáct let. Pracuje jako konzultant a technický dozor, vede svoji firmu House of Řezáč. V roce 2015 se podílel na přípravě kvalifikačních standardů pro webdesignery pod Národní soustavou kvalifikací, které připravoval Národní ústav pro vzdělávání. Jeho potřeba po formálním vzdělávání UX designérů se propisuje i do toho, že je garantem zaměření Digitální marketing na Newton College.

web: houseofrezac.com

twitter: @janrezac

Jak a proč vznikl nápad na společná školení

Oba pracujeme jako konzultanti a technický dozor. Jan na složitých webech, já v oblasti e-commerce. A dost často se k nám dostávají projekty, kde spolupráce mezi zadavatelem a dodavatelem skončila špatně a rozhodně nevedla k vytvoření fungujícího webu. Naše spolupráce začala tak, že Jan potřeboval nocleh v Praze a domluvili jsme se, že přespí u mě. Z povídání o naší práci a projektech jsme zjistili, že máme jeden neustále se opakující postřeh – ani jedna strana v procesu výroby webu dost často neví, co je správné, co může od té druhé chtít či jak to zařídit. Proto jsme se snadno shodli, že je třeba začít v těchto oblastech trh edukovat. Z toho také vznikl nápad na školení, který jsme poměrně rychle zrealizovali. Za tři měsíce jsme zvládli na 17 školení pro celkem 490 lidí a teď máme i on-line kurz, který je ochutnávkou pro ty, kdo by se do témat s námi chtěli ponořit hlouběji,“ popisuje Honza Kvasnička. 

Trh webdesignu je složitý a nepřehledný. Je na něm mnoho lidí, kteří nasbírali negativní zkušenost s tvorbou webu, čemuž se nejde divit. Je to jako s každou specializací. I v UX a u webových projektů totiž laik jen těžko pozná nekvalitu. Obecně tedy jako zadavatel často netušíte, co za své peníze dostanete. Nečekaně velký zájem o relativně úzce zaměřené školení strategický webdesign nás jen utvrdilo v nápadu připravit i on-line kurz,“ doplňuje pak Jan Řezáč.

 

Reklamy