Vánoční dárky letos objednejte nejpozději 19. prosince. Později riskujete, že nemusí dorazit včas.

Praha, 23. 9. 2014 – Vánoční dárky letos na internetu objednávejte nejpozději 19. prosince – budete mít jistotu, že dorazí včas před Štědrým dnem. Vyplývá to z průzkumu konzultační společnosti ACOMWARE, která odhaduje, že o letošních Vánocích počet objednávek v českých e-shopech poroste až o 25 %. (TZ)

19. prosinec je podle oslovených odborníků, e-shopů a dopravců posledním dnem, který dává jistotu, že zboží objednané v českých e-shopech dorazí před Štědrým dnem. Ten letos připadá na středu. „Právě umístění Štědrého dne doprostřed pracovního týdne klade na logistiku e-shopů a schopnosti dopravců největší nároky. Zda zvládnou doručit zboží objednané například o víkendu před svátky, závisí na řadě faktorů včetně nevyzpytatelného počasí,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE.

Zajímavý je způsob, jakým zákazníci na internetu v souvislosti s vánočními svátky nakupují. „Z naší analýzy vyplývá, že zvýšený zájem zákazníků se projevuje již od začátku listopadu. Od tohoto týdne prodeje neustále rostou,“ vysvětluje Jan Penkala. Zatímco v minulých letech se počet objednávek o vánočních svátcích podle údajů společnosti ACOMWARE zvýšil meziročně o zhruba 30 % (2012), respektive o 15 % (2013), letos množství objednávek v internetových obchodech poroste o zhruba 25 %. „Konkrétní růst je závislý na dalších faktorech, které jsou individuální – například aktuální postavení obchodu nebo konkurenceschopnost jeho nabídky zboží. Některé e-shopy určitě porostou i o 50 % a více,“ dodává Jan Penkala.

Počet objednávek listopad – prosinec. Reálná data za roky 2011-2013, guess pro Vánoce 2014.

Pro internetové obchody je důležitá také příprava. „Provozovatelé e-shopů by měli vánoční sezónu dávno řešit, ideální je začít s přípravami v létě,“ říká Jan Penkala. Klíčové pro obchody budou zejména poslední dva týdny před Štědrým dnem, které začínají pondělky 8., respektive 15. prosince. Obecně platí, že největší množství objednávek zákazníci uskuteční zhruba 7-10 dní před Štědrým dnem. Potvrzují to také údaje prodejců: pro internetový obchod Mall.cz byl loni nejsilnějším dnem 9. prosinec, druhým pak 16. prosinec. Alza.cz naopak uvádí, že nejvyšších prodejů dosahuje zhruba týden před Štědrým dnem.

Hlavní zjištění ACOMWARE:

  • Pokud chtějí mít zákazníci jistotu včasného doručení zboží, měli by objednat nejpozději 19. prosince.

  • Obecně platí, že zákazníci internetových obchodů více objednávají již od prvního listopadového týdne. Od té doby prodeje neustále rostou;

  • Pro české internetové obchody je generálkou tzv. Den dopravy zdarma. Loni proběhl ve dnech 12. a 13. listopadu. Počet objednávek dosahuje téměř stejných čísel jako poslední týden před Vánoci;

  • Den s nejvíce objednávkami je obecně kolem poloviny prosince – zhruba 9-10 dní před Štědrým dnem (platilo pro roky 2012 a 2013);

  • Prodej se o víkendech propadá přibližně na polovinu hodnoty pracovních dnů;

  • Ačkoliv e-shopy i dopravci slibují bezproblémové doručení zásilek objednaných kolem 18.-19. prosince, zákazníci tomuto nevěří a množství objednávek v těchto dnech již významně klesá.

O společnosti ACOMWARE s.r.o.

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní emailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu – e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 11 let fungování jsme obsloužili přes 2 000 internetových projektů.

Tým tvoří více než 30 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce také přinášíme klientům řadu případových studií, analýz, školení a workshopů. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli – Eshopista.