Teenageři provolají měsíčně o 30 minut méně než senioři. Komunikují přes sociální sítě

Čeští teenageři v současnosti protelefonují měsíčně o průměrně 30 minut méně, než jejich prarodiče. Ke komunikaci přes mobil totiž užívají zejména sociální sítě, k čemuž využívá až 87 % teenagerů internet v mobilu. Vyplývá to z aktuálních statistik nezávislé srovnávací společnosti Tarifomat, které analyzují a srovnávají zákaznické chování českých seniorů a teenagerů. Zatímco průměrný teenager provolá za měsíc průměrně 80 minut, senior až 110 minut. (TZ)

Podle nejnovější analýzy nezávislého srovnávače Tarifomat využívá 38 % seniorů paušály a 62 % předplacené karty. Ty si pak chodí dobíjet na průměrně 150 korun, a to nejčastěji jednou za měsíc. Telefon využívají převážně na volání, případně posílání SMS zpráv. Na 14 % seniorů pak aktivně využívá také internet v mobilu. Podle odborníků již také odzvonilo principu, při němž senior pouze prozvoní osobu, se kterou chce telefonicky hovořit, a pak vyčkává na její zavolání. Senioři jsou dnes podle odborníků v telefonování výrazně aktivnější.

„V současnosti většinou provolají děti ve věku od 13 do 18 let měsíčně méně minut než jejich prarodiče, což se může někomu zdát jako paradox. Teenageři však preferují komunikaci se svými vrstevníky přes Facebook, Skype nebo třeba Viber a telefonovat klasickou formou tak tolik nepotřebují. Senioři se však obvykle na sociálních sítích aktivně nepohybují a stále tak preferují osobnější telefonický rozhovor, případně zaslání SMS zprávy. Ty posílají nejčastěji s blahopřáním či gratulací,” zhodnotil Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky mobilních operátorů fungujících na celém území ČR. „Přibývá však i seniorů, kteří volí neomezené tarify. Oproti loňskému roku jsme letos zaznamenali 12% nárůst poptávky,“ doplnil Černoch.

O společnosti Tarifomat

Společnost Tarifomat s.r.o. funguje na českém trhu od 1. února 2012. Zcela zdarma srovnává všechny dodavatele mobilních tarifů ve všech krajích v České republice a svým zákazníkům tak nabízí vždy nejvýhodnější nabídky na volání, SMS či třeba data. Díky svému významnému podílu na trhu disponuje speciálně vyjednanými nabídkami, které nemusí být dostupné v jiných distribučních kanálech dodavatelů telekomunikačních služeb. Za dobu svého fungování již pomohla více než 120 000 zákazníků. Český telekomunikační úřad garantuje její nezávislost.