Unilever spouští pro vysokoškoláky soutěž „Unilever výzva“

Společnost Unilever vyhlašuje v České a Slovenské republice soutěž „Unilever výzva“ pro studenty vysokých škol, která cílí na mladé lidi s inovativními nápady v oblasti udržitelného rozvoje. Projekty lze přihlásit na webové stránce www.unilevervyzva.cz od 1. října do 31. prosince 2014. Pro nejlepší je připravena nezapomenutelná cesta na Srí Lanku, 70 000 Kč na realizaci jejich projektu a až 30 000 Kč jako osobní odměna. (TZ)

„Chceme mladým lidem ukázat, že i malé věci mohou znamenat velký rozdíl. Když se obyčejné každodenní věci začnou dělat jinak po celém světě, lze zásadním způsobem změnit svět k lepšímu. A já jsem přesvědčen o tom, že se firmy musí na této změně podílet. Těším se, že se nám podaří objevit nové talenty a nápady,“ říká Florin Trandafirescu, generální ředitel Unilever ČR a Unilever Slovensko.

Stačí vymyslet projekt, jak přispět k udržitelnému rozvoji a zlepšení života u nás a jak zachovat naši zemi krásnou i pro příští generace. Studenti, kteří výzvu Unileveru přijmou, mohou navrhnout svůj projekt v následujících oblastech:

  • Výživa a zdravý životní styl

  • Životní prostředí

  • Potravinový odpad

  • Diverzita na pracovním trhu

  • Příležitosti pro mladé

V prvním kole soutěže rozhoduje o postupu dvaceti nejlepších projektů do druhého kola veřejné hlasování (od 1. října 2014 do 18. ledna 2015). Projekty lze libovolně podporovat například na Facebooku a dalších sociálních sítích. Kreativitě se meze nekladou. Ve druhém kole už deset nejlepších projektů, které získají podporu 70 000 Kč na realizaci, vybere odborná porota složená z mentorů soutěže.

Mentoři budou důležitou součástí soutěže nejenom, co se týče hodnocení projektů, ale povedou mladé lidi a budou je inspirovat i při zdokonalování jejich projektů. Ke každému projektu mentoři připojí své komentáře a názory a bude jen na soutěžících, jak s podněty mentorů naloží. Tým mentorů bude složený ze členů vedení společností Unilever ČR a Unilever Slovensko a z uznávaných odborníků, jakými jsou například Doc. Ing. Vladimír Kočí Ph.D., děkan Fakulty technologie ochrany prostředí VŠCHT, nebo Mgr. Ján Dubnička, odborník na koučing a profesní rozvoj.

Zájemci mohou do soutěže přihlásit svůj projekt od 1. října do 31. prosince 2014 na webové stránce www.unilevervyzva.cz. Deset vybraných finalistů bude oznámeno na konci ledna 2015 a vítězné projekty budou představeny v únoru 2015. Od března do června 2015 potom bude probíhat realizace projektů. Aktuální informace budou průběžně zveřejňovány také na Facebookové stránce soutěže https://www.facebook.com/zasad.se.o.lepsi.svet.

O Unileveru

Společnost Unilever nabízí ve více než 190 zemích 11 kategorií obsahujících 400 značek potravin, výrobků pro péči o domácnost a výrobků pro osobní péči. Nejúspěšnějších 15 značek dosahuje obrat více než 1 miliardu ročně. Dokáže proto oslovit takové množství lidí jako žádná jiná společnost. V roce 2013 tato společnost, která zaměstnává více než 173 000 lidí po celém světě, dosáhla obratu 49,8 miliardy eur. Její výrobky používají každý den dvě miliardy lidí.

Společnost Unilever je zavázána k zodpovědnému chování. Věří, že s pomocí 2 miliard svých zákazníků dokáže změnit svět k lepšímu. Společnost Unilever založila v roce 2012 nadaci „The Unilever Foundation“, která se zaměří na kvalitu života hned v několika oblastech: hygienické podmínky, přístup k čisté a pitné vodě, výživa a lepší životní styl. V této souvislosti uzavřel Unilever partnerství s pěti globálními neziskovými organizacemi: UNICEF, Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the children.

V listopadu 2010 byl představen Unilever Sustainable Living Plan (Unilever Plán Udržitelného Rozvoje), který si klade za cíl pomoci více jak jedné miliardě lidí zlepšit jejich zdraví, hygienické podmínky a životní úroveň, využívat 100 % zemědělských surovin z udržitelných zdrojů a zmírnit dopad na životní prostředí do roku 2020 o celou polovinu. Společnost Unilever se již 13. rok v řadě drží v čele žebříčku Dow Jones Sustainability Index v kategorii potravin. Tento index částečně vychází z hospodaření, sociálních závazků, vlivu na životní prostředí a výsledků společnosti.

Společnost Unilever byla založena před 120 lety a svou českou pobočku zřídila v roce 1991. Unilever ČR, spol. s r. o. – s hlavním sídlem v Praze – je součástí regionu Central and Eastern Europe spolu s dalšími 17 pobočkami. Unilever ČR, spol. s r. o. má 350 zaměstnanců.

Unilever na Facebooku:

Značky Unilever v České republice

Potravinové značky:

Knorr, Flora, Hera, Rama, Perla, Lipton, Hellmann´s, Saga,
Algida, Míša, Magnum, Carte D’Or, Ben&Jerry´s

Značky hygienických a kosmetických přípravků a prostředků pro péči o domácnost:

Dove, Signal, Axe, Rexona, Timotei, Radox, TONI&GUY, Cif, Domestos,  Savo, Biolit, Diffusil,