Visa Europe podpoří finanční gramotnost matek v nouzi

Přes půl milionu korun se podařilo celkem vybrat v rámci již tradiční kampaně Visa Europe a vydavatelství MAFRA. Peníze směřují do Azylového domu Spektrum Vysočina (TZ)

PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA, 8. října 2014 – V rámci podzimního týdne Nákupů Ona DNES budou mít ve dnech 13. až 19. října 2014 čtenářky časopisu OnaDnes letos již podruhé příležitost uplatnit slevové poukázky do zhruba 80 obchodů. V roli generálního partnera celou akci opět podpoří Visa Europe, která společně s vydavatelstvím MAFRA z každé Visa platby uskutečněné díky využítí některého z kuponů odvede 10 korun na konto Nadace Terezy Maxové dětem. Výsledná částka poputuje do Azylového domu Spektrum Vysočina, kde budou prostředky využity na podporu finanční gramotnosti jeho obyvatelek.

Azylový dům, jehož adresa není veřejná, poskytuje útočiště ženám, které se staly oběťmi domácího násilí a musely nechtěně či neplánovaně opustit svůj domov. „Řada těchto žen má s sebou děti, které by bez azylového zázemí skončily v dětských domovech. Nadace využije získané finance mimo jiné i na doučování a volnočasové aktivity těchto dětí,“ objasnila Terezie Sverdlinová, ředitelka Nadace Terezy Maxové dětem. Cílová částka projektu byla stanovena na 150 000 korun.

„Azylový dům Spektrum podporujeme ve spolupráci s Nadací Terezy Maxové dětem již druhým rokem. Za tu dobu se včetně současné kampaně podařilo vybrat již 550 tisíc korun. Věříme, že tyto prostředky mají skutečnou šanci změnit životy obyvatelek domu a jejich dětí k lepšímu. Právě tím, že to není jen pasivně přijímaná pomoc, ale prostředek, který ženám umožní naučit se lépe hospodařit s vlastními financemi – například tak, aby se dokázaly vyhnout dluhové spirále. Taková pomoc podle nás má opravdový smysl, proto máme v plánu pokračovat v ní i nadále,“ uvedl regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

Týden nákupů Ona DNES je podpořen speciálním vydáním magazínu Ona Dnes, portálem iDNES.cz. Magazínem Víkend, deníky 5+2 a Metro i propagací na sociálních sítích (facebookové stránky OnaDnes.cz, MF DNES a Óčko). V rámci televizní podpory budou ve dnech 12. a 13. října 2014 odvysílány upoutávky ve všech třech největších televizních skupinách v zemi (Nova Group, Prima Group, ČT Group). Ve stejných dnech běžely také reklamní spoty na celoplošných rozhlasových stanicích Impuls, Frekvence 1 a síti regionálních rádií MMS. Vizualizaci kampaně měla na starosti agentura Saatchi & Saatchi Prague.

O asociaci Visa Europe

Visa Europe je asociace zabývající se platebními technologiemi, kterou vlastní a provozují členské banky a další poskytovatelé platebních služeb ve 37 zemích Evropy.

Visa Europe vyvíjí nejmodernější technologie a vytváří infrastrukturu umožňující elektronické platby milionům evropských zákazníků, podniků i vlád. Její členové nesou odpovědnost za vydávání karet, registraci prodejců a stanovování výše poplatků pro držitele karet a obchodníky.

Asociace Visa Europe poskytuje vysoko objemový a zároveň nízkonákladový obchodní model, který svým členům nabízí široké spektrum služeb. Přebytek jejích investic je znovu reinvestován do podnikání podniku a zároveň použit ke zhodnocení kapitálu a rezerv.

V Evropě je nyní vydáno 500 milionů karet Visa, přičemž každé euro z 6,50 eur je utraceno právě touto kartou. Téměř 80% objemu společnosti Visa Europe tvoří debetní karty. Do září loňského roku byly tímto typem karty utraceny 2 biliony eur, přičemž útraty v místech prodeje se zvedly o 8,5% na 1,4 bilionu eur. Roční útraty prostřednictvím online nakupování se poprvé vyšplhaly na 240 miliard eur, což je meziroční nárůst od 20%.

Asociace Visa Europe byla založena v roce 2004. Je nezávislá na organizaci Visa Inc. a má exkluzivní, nezrušitelnou a trvalou provozní licenci v rámci Evropy. Obě společnosti fungují s cílem zajistit bezchybné globální platby Visa. Jakožto specializovaný evropský platební systém dokáže Visa rychle a pružně reagovat na konkrétní požadavky evropských bank a jejich klientů – držitelů karet i obchodníků. Zároveň efektivně pomáhá naplňovat cíl Evropské komise tj. vytvoření skutečného vnitřního platebního trhu.

Více informací na www.visaeurope.cz