Třetina firem neplánuje chránit zařízení zákazníků při online platbách

Třetina firem (konkrétně 30 %), které nějakým způsobem pracují s peněžními toky na internetu, neposkytuje ani neplánuje poskytovat zabezpečení na zařízeních zákazníků během transakcí. Vyplývá to z průzkumu  Kaspersky Lab a B2B International mezi IT profesionály v 27 zemích včetně Česka. Pouze 52 % dotázaných finančních společností a 46 % firem z oblasti online prodeje (e-commerce) věří, že musí zavést sofistikovaná opatření k ochraně peněžních transakcí. (TZ)

Společnosti zabývající se online prodejem se na ochranu plateb soustředí vůbec nejméně ze všech – 16 % z nich se nezabývá instalací speciálních řešení na ochranu proti online podvodům a jen 38 % z nich je do těchto nástrojů ochotno investovat.

Kybernetičtí zločinci jdou po nejslabším článku v řetězci – po zařízeních zákazníků a online transakcích na nich probíhajících. Například platforma Kaspersky Fraud Prevention navržená speciálně pro banky, platební systémy a e-commerce firmy chrání peněžní provoz online na mnoha úrovních. Jednotné řešení pomáhá zabezpečit infrastrukturu společnosti i zařízení zákazníka zároveň. Vytváří chráněné prostředí pro online platbu během všech fází prodeje. Banku také upozorní na možnou hrozbu nebo podezřelou aktivitu.

Tři čtvrtiny uživatelů totiž očekávají, že za ochranu jejich zařízení při finančních transakcích přeberou odpovědnost právě finanční společnosti. 40 % respondentů také počítá s tím, že jim případné škody firma zaplatí. Množství kybernetických hrozeb zacílených na finanční data jednotlivých uživatelů navíc neustále roste. Podle databáze Kaspersky Security Network dosáhl v červnu jejich počet 1,4 milionu, o 15 % víc než v předchozím měsíci.

O společnosti Kaspersky Lab

Kaspersky Lab je největším soukromě vlastněným poskytovatelem koncových bezpečnostních řešení na světě. Společnost se řadí mezi čtyři největší prodejce bezpečnostních řešení pro koncové uživatele.* Již více než 17 let patří Kaspersky Lab mezi přední inovátory v oblasti informačních technologií a poskytuje efektivní digitální bezpečnostní řešení velkým podnikům, malým a středním firmám i domácím uživatelům. Aktuálně společnost registrovaná ve Velké Británii působí v bezmála 200 zemích a oblastech a poskytuje ochranu více než 300 milionům uživatelů. Více informací o společnosti Kaspersky Lab najdete na www.kaspersky.cz.

* Společnost zařadil na čtvrté místo žebříček „IDC Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2013“. Žebříček vyšel ve zprávě „IDC Worldwide Endpoint Security 2014-2018 Forecast and 2013 Vendor Shares (IDC #250210, August 2014)“ a řadil poskytovatele software podle zisku z prodeje koncových bezpečnostních řešení v roce 2013.