Je tu Cyber Monday – vrchol internetových prodejů startuje!

Praha 1. prosince 2014 – Tak jako je pro kamenné obchody v USA nejvýznamnějším předvánočním dnem Black Friday, dosahují světové e-shopy vrcholných tržeb během dnešního svátku online prodeje – Cyber Monday. „Svátek“, který vznikl v USA, přináší zákazníkům e-shopů zajímavé slevy a zároveň startuje nejintenzivnější období předvánočních nákupů. V těch letos Česi celkem na internetu utratí minimálně 21,5 mld. Kč. (TZ)

apek-vyhody-vanocnich.nakupu

Zatímco v USA je Cyber Monday zavedeným dnem plným slev, v České Republice je především signálem pro obchodníky, že je čekají nejnáročnější, ale také nejúspěšnější dny v roce. Že se ve Spojených státech jedná o velkou událost potvrzuje fakt, že vloni zákazníci během Cyber Monday utratili v e-shopech téměř jednu a tři čtvrtě miliardy dolarů. Oproti tomu očekáváme v ČR v tomto týdnu online obraty okolo 2,2 mld. korun.

„V následujících čtrnácti dnech dosáhnou předvánoční prodeje na internetu svého vrcholu. Předpokládáme, že během dvou týdnů utratí Češi v e-shopech více než 4,5 mld. Kč,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Cyber Monday není v Česku taková značka jako v USA či Velké Británii. Pro naše obchodníky je to ale signál, že se blíží nejdůležitější období celého roku.“

O tom, že e-shopy čekají náročné dny, svědčí také výsledky aktuálního výzkumu APEK mezi spotřebiteli. Téměř 80 % internetových uživatelů totiž pořídí alespoň část vánočních nákupů vložením zboží do virtuálního nákupního košíku v e-shopu. A co je pro zákazníky hlavním motivátorem pro online nákup? I nadále to jsou na prvním místě výhodnější ceny. Již zdaleka ale cena není z pohledu spotřebitele tak dominantní, jako tomu bylo v minulosti.

„Na otázku, v čem vidí hlavní výhodu nákupu po internetu, odpovědělo „výhodnější cena“ 31 % dotazovaných. Další odpovědi ale potvrdili dlouhodobý trend – zákazníci vnímají v souvislosti s e-shopy pohodlné a kvalitní služby. Celkem 27 % respondentů uvedlo jako hlavní výhodu úsporu času, 16 % nákup bez front a dalších 16 % širokou nabídku zboží,“ poznamenal k tématu pozitiv nákupu na internetu na závěr Vetyška.