Ve zprávě „Embracing Data Sharing“ se Ericsson ConsumerLab podíval na inovativní hodnotu spotřebitele v oblasti sdílených datových připojení. Studie zároveň sleduje, jak zavedení takových programů operátory ovlivní spotřebitelské chování – co rozvine nebo zpomalí jejich přijetí mezi zákazníky. Ericsson ConsumerLab se ve studii zaměřil na spotřebitele v Brazílii, Indii, Japonsku, Jižní Koreji, Velké Británii a Spojených státech. (TZ)
Uživatelé smartphonů jsou komunitou, která dychtí po vysokých datových balících, které mohou využívat na různých zařízeních. Laťku kvality u nich však stále nastavují i neomezené hlasové a textové služby. Podle studie Ericssonu však 20% z nich už hledí nad rámec těchto služeb a očekává nové možnosti. Například spojení s paušály na fixní broadband, zda bezplatný přístup k prémiovému filmovému a TV obsahu. To vše v rámci jednoho balíku.
Spotřebitelé, kteří budou v budoucnu využívat sdílené datové programy, se budou velmi lišit od těch dnešních. To vytvoří nové požadavky na operátorů. Jasmeet Singh Sethi z Ericsson ConsumerLab říká: „Zjistili jsme, že přibližně jedna čtvrtina uživatelů smartphonů, kteří dnes sdílené datové programy využívají, jsou tzv. „Power users“, tedy spotřebitelé, kteří využívají velké objemy mobilních dat. V budoucnu jejich počet výrazně naroste budou představovat 40 procent všech spotřebitelů, kteří sdílené datové programy využívají.“
Z výzkumu zároveň vyplývá, jak by měly podle spotřebitelů sdílené datové programy vypadat:
- Srozumitelné podání nákladů
- Jednoduchá a jasná nabídka
- Transparentnost v reálném čase a kontrola nad paušálem
- Rozšíření hodnoty datových programů o možnost připojení nových, například nositelných zařízení
- Lepší aplikační pokrytí (pro náročné uživatele)
Spotřebitelé mají častokrát problém zorientovat se ve sdílených programech a také jim chybí pohled v reálném čase – 46% z nich je nespokojených, pokud mluvíme o pochopení cenových možností a fakturace. Dva z pěti spotřebitelů jsou zase nespokojení ze schopností sledovat, upravovat a monitorovat svou spotřebu.
Na sledovaných trzích má domácnost typického uživatele smartphonu nejméně šest digitálních zařízení. V takové domácnosti jsou průměrně tři uživatelé internetu, kteří typicky používají dvě mobilní připojení a vedle toho ještě i nějaký jiný druh připojení. Například pevný broadband. Výsledkem je několik účtů a datových plánů. Stále širší možnosti připojení vytvářejí poměrně složité prostředí, v němž je třeba řídit několik připojení. Překlenout tento problém digitální konektivity by měly pomoci právě sdílené datové programy v nabídkách operátorů.
Ze studie zároveň vyplývá, že existují poměrně výrazné rozdíly mezi usazením sdílených datových programů mezi sledovanými zeměmi. Zatímco například v USA dnes takové programy využívá zrhuba 26% spotřebitelů, v Indii av Brazílii je tento podíl na úrovni 5%.
Studii „Embracing Data Sharing“ si můžete stáhnout ZDE:
http://www.ericsson.com/res/docs/2015/consumerlab/ericsson-consumerlab-embracing-data-sharing.pdf
Poznámky pro redaktory:
Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room
Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.
Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2014 činily tržby naší společnosti 228,0 miliardy švédských korun. Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.
www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress