Rozchod se společníkem v podnikání je tvrdou zkouškou charakteru. Kyberpomluvy z toho raději vynechte

Na počátku obvykle bývají velké ideály. Pečlivě si vše rozmyslíte, vložíte do rozbíhající se firmy nápad, vlastní know how a spoustu peněz. Nějaký čas to nejspíš funguje, ale v řadě případů přichází po čase kruté vystřízlivění, názorové rozepře a poté i rozchod s obchodním partnerem. Nezáleží na důvodech, ani na tom, jestli máte pravdu vy nebo on. Důležité je dobře ustát všechny okolnosti a důstojně si jít z očí a pokud možno i z byznysu. (TZ)

Podobné rozchody společníků bývají obvykle časově i finančně náročné jak pro firmu, tak i pro odcházejícího jedince. Navíc často bývá ve hře i spousta emocí, které bohužel mohou zamíchat kartami velmi nepříjemným způsobem.

Mstít se na internetu? Rozhodně ne!

Když se po měsících nebo letech společného podnikatelského soužití ve zlém rozchází dva přátelé, obvykle to nebývá jen tak. Řada z nich situaci neunese a často se pustí do svého bývalého společníka i na internetu ve snaze poškodit jeho jméno a nový byznys. A pokud oba i nadále hodlají podnikat ve stejném oboru, je pokušení o to větší. Hraje se vysoká hra o bývalé, současné ale i budoucí zákazníky a tím i o velké peníze!

„Řešíme řadu případů, kdy si přes své webové stránky, nebo pomocí falešných recenzí, či přispíváním do různých odborných diskuzí, vyřizují bývalí společníci vzájemně své nedořešené účty. Schválně o protistraně šíří zavádějící informace, lživé reference nebo si dokonce platí reklamu, ze které by mohl nezasvěcený zákazník pochopit, že konkurenční firma je podvodná.“ Popisuje běžnou praxi Kateřina Procházková ze specializovaného portálu pomluvynainternetu.cz

Kyberpomluvy a nekalá soutěž mohou přijít draho

Obvykle se dotyčný dopouští trestného činu pomluvy a zároveň se také může jednat o nekalou soutěž. Obojí by mohlo dotyčného pomlouvače vyjít pěkně draho. Pokud je nekalá soutěž žalovaná u soudu a prokáže se, že se jí protistrana opravdu dopustila, pak se poškozený může dožadovat řady nároků včetně vysokého finančního odškodnění. „Hodně často se setkáváme například na parazitování na pověsti podniku, výrobků nebo služeb, ale i se zlehčováním. Jedná se například o zveřejnění takových údajů, které mají za úkol poškodit zájmy protistrany. A pozor! Může se jednat o údaje nepravdivé, ale i pravdivé, podané však tak, že svým vyzněním poškozují protistranu!“ upozorňuje Procházková.

Když bývalý společník škodí

Obrací se na nás firmy, které zaznamenaly výrazný pokles obratu v souvislosti s odchodem společníka, původně to přičítaly osobním vazbám bývalého kolegy s odběrateli. A teprve posléze a tudíž i s určitým zpožděním zjistily, že na vině jsou nejen nekorektní jednání bývalého společníka s obchodními partnery, ale také negativní zmínky na internetu, které se najednou vyrojily v hojném počtu. V případě, že se bude firma bránit soudní cestou, je to sice komplikovaný běh na dlouhou trať, ale zato může vyjít dotyčného pomlouvače hodně draho!

Nejpalčivěji se tento problém týká firem, které jsou s internetem nějakým způsobem spjaté. Ale dotýká se to i byznysu takzvaně kamenných společností, které se na internetu jen prezentují pomocí www stránek. Nejhůře pak dopadají menší a střední firmy, které podobnou zátěž dokonce ani nemusí ustát a pokud nezasáhnou včas, může jim podobné jednání dokonce i zlomit jejich podnikatelský vaz.

Zdroj: www.pomluvynainternetu.cz