Češi už se nebojí v zahraničí volat ani datovat

Ještě v roce 2012 využíval mobilní data v zahraničí pouhý zlomek zákazníků českých operátorů. Tento trend se ale podařilo zlomit. Dokládají to i provozní statistiky O2. Zatímco v roce 2012 přenesli zákazníci O2 v zahraničí 2,2 TB dat, v loňském roce to už byl více než pětinásobek. (TZ)

Rok 2012 2013 2014
objem přenesených dat (download + upload) 2,2 TB 6,9 TB 12 TB

“ Naši zákazníci nejvíce datují v Německu, Itálii a Rakousku. V Německu se navíc datový provoz od minulého roku zdvojnásobil,“ říká Silvia Cieslarová, marketingová ředitelka pro mobilní segment v O2 Czech Republic.

Objem přenesených dat (TOP 10 destinací)

.

Svůj podíl na tom má nejen rostoucí podíl chytrých telefonů, ale i výhodné datové balíčky, které O2 nabízí. „Zájem o naše evropské datové balíčky meziročně vzrostl téměř o 100 %. Vrchol zaznamenáváme tradičně v období od července do září, menší špičku potom v průběhu jarních prázdnin, kdy Češi vyráží do tepla nebo jedou lyžovat do zahraničí,“ vysvětluje Cieslarová.

Trend prodeje datových balíčků Evropa S, M, L

.

Nejlevnější datový balíček O2 pro Evropu s 25 MB dat stojí 50 korun. 1 MB tak vyjde jen na 2 Kč, což je třikrát méně, než cena 6,60 Kč, kterou stanovuje Evropská unie. Spotřebu dat má přitom zákazník plně pod kontrolou. Při vyčerpání 80 % svého datového limitu navíc obdrží notifikační SMS, to samé potom při vyčerpání celého balíčku. Další balíček si může kdykoli jednoduše objednat.

Balíček Objem dat Cena Na co jednotlivé balíčky stačí?
Evropa S 25 MB 50 Kč hledání restaurací v okolí, kontrola e-mailů, informace na webu
Evropa M 150 MB 300 Kč čtení zpravodajství, sdílení fotek na sociálních sítích
Evropa L 250 MB 500 Kč sledování videí, navigace

Hlasový provoz v roamingu roste

Přestože se počet zákazníků O2, kteří vyráží pravidelně do zahraničí, v loňském roce zásadně nezměnil, hlasový provoz zaznamenal nárůst o 18 %. „Z našich statistik vyplývá, že se Češi přestali bát na dovolené volat i přijímat hovory. S tarifem Volání bez hranic volají dokonce třikrát více než s Eurotarifem“ říká Cieslarová a doplňuje: „Prim mezi destinacemi hraje i nadále Německo.“

pořadí země odchozí hovory

(v milionech minut)

pořadí země počet odeslaných SMS

(v milionech)

1. Německo 17,7 1. Německo 20,7
2. Slovensko 10 2. Rakousko 7
3. Rakousko 6,2 3. Slovensko 6,2
4. Itálie 4,3 4. Itálie 5,6
5. Francie 3,4 5. Francie 4,2
6. Chorvatsko 3,1 6. Chorvatsko 4

Ve všech zemích Evropské unie a státech EFTA (Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Norsko a Island) mohou zákazníci posílat SMS zprávy, volat i přijímat hovory za 3,90 Kč. Cena přitom platí nejen na volání na česká, ale i na zahraniční telefonní čísla.

Ceny jsou platné pro tarif Volání bez hranic. Ten si mohou zdarma aktivovat všichni zákazníci, kteří mají O2 roaming, a to prostřednictví online samoobsluhy Moje O2, zavoláním na *30 nebo odesláním SMS zprávy ve tvaru „VBH“ na číslo 999 111.

Snadnou správu roamingu umožňuje také aplikace O2 V zahraničí, která je k dispozici pro operační systémy Android, iOS, Blackberry i Windows Phone.

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozujeme téměř osm milionů mobilních a pevných linek, což z nás činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízíme nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Máme nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice, přičemž mimořádnou pozornost věnujeme využití růstového potenciálu především v oblasti ICT. Naše datová centra o celkové rozloze 7300 metrů čtverečních patří k největším hráčům v oblasti hostingových a cloudových služeb, stejně jako v oblasti managed services. Jako první v ČR a jedna z mála ve střední Evropě získala datová centra O2 certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV jsme zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku. Od ledna 2014 je O2 součástí české investiční skupiny PPF.

O skupině PPF

Skupina PPF investuje do řady odvětví od bankovnictví a finančních služeb, přes telekomunikace, nemovitosti, maloobchodní služby, pojišťovnictví, těžbu nerostů a zemědělství až po biotechnologie. PPF působí v Evropě, Rusku, Asii a USA. Skupina vlastní aktiva přesahující 20,9 miliardy EUR (k 31. 12. 2013).