Dožene Voráček Tavarese? Statistiky pro NHL zpracovává SAP

Hokejová NHL je především velká show. Fanoušci sledují nejen souboj o nejproduktivnějšího hráče, ale celou řadu dalších statistik. Teď k tomu budou mít ještě více příležitostí. Ohlášené partnerství se SAP umožní na webu nejlepší hokejové ligy světa sledovat podrobnější statistiky, než tomu bylo dosud. Můžeme tak sledovat nejen úspěšnost Jágrova nového angažmá, ale také držet palce Jakubu Voráčkovi ve stíhání Johna Tavarese v soutěži produktivity. Zatím mu chybí pět bodů. (TZ)

Praha, 11. března 2015 — Technologie mění svět a svět sportu není výjimkou. Bez nejnovějších technologií se neobejde ani kanadskoamerická NHL. Stejně jako všechny ostatní sporty se totiž i hokej snaží být pro diváky ještě atraktivnější. Proto vedení zámořské soutěže před časem „pustilo na led“ kamery GoPro a technologie pro sledování pohybu hráče i puku v reálním čase. Partnerství se společností SAP je dalším logickým krokem k hokeji 21. století. Platforma SAP HANA Enterprise Cloud a další technologie totiž umožní okamžitě přeměnit všechna data získaná během zápasů v přehledné statistiky a umístit je na web NHL.

Hokejoví fanoušci se neomezují jen na sledování zápasů, zejména ti američtí. Chtějí být součástí velké show s názvem NHL, a tak detailně studují všechny možné (i nemožné) statistiky týmů i jednotlivých hráčů. Hokej je extrémně rychlá hra, kde není čas na prodlevy – fanoušci chtějí aktuální informace ihned. SAP proto dodá zcela novou platformu určenou pro statistiky na oficiálních webových stránkách NHL.com. Díky tomu bude možné v reálném čase zpracovávat obrovské množství dat, která se průběžně sbírají, a dodat fanouškům statistické přehledy o celém utkání i sezóně na jakékoli zařízení.

Porovnejte Béliveaua a Gretzkyho s Jágrem

Nová podoba statistik se bude na webu NHL objevovat postupně v několika fázích. V první fázi, která odstartovala na konci února, se rozšířilo množství statistických informací a web získal i novou podobu, včetně různých možností vizualizace dat. Další funkce budou přibývat postupně a fanoušci se mohou těšit například na pokročilé filtrování, nástroj pro předpovídání play-off či index týmového výkonu. Díky integraci historických dat sahajících až do zahajovací sezóny 1917-1918 budou mít fanoušci vůbec poprvé v historii šanci porovnat si hráče a týmy napříč generacemi – od Jeana Béliveau, přes Wayna Gretzkyho až po Sidney Crosbyho či Jaromíra Jágra.

Do budoucna se budou moci fanoušci do statistik zápasů ponořit ještě hlouběji. SAP plánuje společně s NHL nabídnout celkem 30 různých pohledů na hru. Bude možné sledovat, kolik mají jednotliví hráči prvních a druhých asistencí (1st A, 2nd A), sledovat ukazatele gólů za časový úsek (G/20), úspěšnost trestných střílení, a samozřejmé různé plus/mínus statistiky na počet střel, procentuální úspěšnosti či sledování, kdo započal gólovou rozehrávku, jak si kdo vede při oslabeních – kdo dělá tu takzvanou „špinavou práci“ a spoustu dalších – a to vše v reálném čase.

Cílem není jen umožnit zarytým fanouškům ponořit se hlouběji do statistik, ale i pomoci fanouškovským nováčkům lépe pochopit hru a zaujmout je. Tvůrci chtějí fanouškům zprostředkovat personalizovaný a interaktivní zážitek ve vizuálně atraktivní podobě. Nejde ale jen o fanoušky. Nový systém by měl nabídnout zajímavé informace a funkce i pro hráče a trenéry. Kombinace produktů společnosti SAP má podpořit péči o fanoušky, zprostředkovat efektivní komunikaci s nimi a zároveň sloužit i jako back office software pro organizační složku NHL.

SAP není ve sportu nováčkem

Partnerství s NHL není pro společnost SAP ani zdaleka prvním vstupem do světa hokeje. Úzké partnerství pojí tuto společnost s hokejovým týmem San José Sharks. Kromě toho, že je SAP titulárním sponzorem, využívají Žraloci firemní sociální síť SAP Jam a komplexní cloudové řešení SuccessFactors.

Bez moderních technologií se dnes už rozhodně neobejde žádný sport. Ostatně i německá fotbalová reprezentace na vítězném mistrovství světa v Brazílii využívala produkt SAP Match Inside k detailní analýze vlastní hry i poznání soupeře. Cloudové technologie na platformě SAP HANA ale umožňují i  trenérům tenisu podrobně analyzovat hru a pomoci hráčům k posunu žebříčkem směrem vzhůru.

Statistické a vizualizační nástroje využívající technologie SAP umožní fanouškům amerického fotbalu porovnávat výkonnost jednotlivých hráčů pomocí nástroje Player Comparison v aplikaci Fantasy Football experience na stránkách NFL.com. Podobné statistiky jako NHL používá i nejlepší basketbalová liga světa. Také detailní informace o hráčích a týmech na stránkách NBL.com zpracovává platforma SAP HANA. A pokud by se v Česku našel nějaký fanoušek kriketu, najde data o zápasech v reálním čase v International Cricket Council Match Centre.

Produkty SAP zahrnuté do partnerství s NHL

Základem všech analytických nástrojů umožňujících dodávat a vizualizovat podrobné statistky je in-memory platforma SAP HANA. Kromě toho bude NHL využívat i další produkty společnosti SAP, nejen pro poskytování informací fanouškům, ale také pro zpracování svých vlastních agend.

Budou to:

  • SAP HANA Enterprise Cloud
  • SAP Simple Finance
  • SAP BusinessObjects solutions
  • SAP Data Services
  • SAP Predictive Analytics
  • SAP InfiniteInsight
  • SAP Adaptive Server Enterprise
  • SAP Customer Engagement Intelligence
  • SAP Lumira Cloud

V případě dalších dotazů kontaktujte naše mediální zástupce:

Jan Lodl, +420 775 854 369

Jakub Hynek, +420 606 246 215

Kontaktní e-mail: sap@emcgroup.cz

SAP HANA ve sportu

http://global.sap.com/cz/news-reader/index.epx?category=ALL&articleID=24060&searchmode=C&page=1&pageSize=10

http://global.sap.com/cz/news-reader/index.epx?category=ALL&articleID=23206&searchmode=C&page=1&pageSize=10

Více informací najdete na www.sap.com, @sapnews nebo www.sap-tv.com.

Fotobanku společnosti SAP najdete zde: http://www.sap-tv.com/stockfootage/

O společnosti SAP

SAP, lídr trhu s aplikačním softwarem, pomáhá podnikům a organizacím všech oborů a velikostí lépe fungovat a dosahovat svých cílů. SAP umožňuje lidem a organizacím pracovat společně mnohem efektivněji a využívat podnikové informace tak, aby byli neustále před konkurencí. Přitom nezáleží na tom, zda je SAP využíván ve skladě nebo podnikové prodejně, na mobilních zařízeních nebo klasických počítačích, na pracovišti zákaznické podpory nebo v kanceláři představenstva. Aplikace a služby společnosti SAP pomáhají již více než 251 000 zákazníků dosahovat vyšších zisků, zajistit si udržitelný růst a přizpůsobovat se aktuálním potřebám. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala více než 1000 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy.