Majáky rozsvítí mobilní zařízení na veletrhu AMPER 2015

Brno, 13. března 2015 – Nejenom CES, ale i letošní veletrh AMPER čeká revoluční novinka. Vůbec poprvé bude ve výstavnictví v ČR předvedena nová technologie Bluetooth® SMART Beacons – tedy systém chytrých elektronických majáků, které jsou schopny komunikovat s mobilními zařízeními ve svém okolí a zobrazit na nich cílené nabídky. V době konání veletrhu od 24. do 27. 3. 2015 se tak stane v hale V. (TZ)

O pilotní ukázkový projekt v takto ucelené komerční podobě se zcela poprvé v ČR postará společnost Neogenia (vývojář a provozovatel platformy Spothill) a Terinvest (pořadatel AMPER 2015) s technologií Bluetooth® SMART Beacon EMBC01 od firmy EM Microelectronic. Během veletrhu bude prostřednictvím majáků zobrazován vybraný obsah v chytrých zařízeních návštěvníků tak, jak tomu bylo na letošním veletrhu CES v Las Vegas a plánuje se i na největším spotřebitelském veletrhu CeBIT v Hannoveru.

Technologii iBeacon uvedla v roce 2013 společnost Apple jakožto specifikaci standardů pro nízkoenergetické Bluetooth vysílače, tzv. beacony či spoty, které dokáží mobilním zařízením předávat svoje identifikační informace. Bluetooth® SMART Beacons od firmy EM Microelectronic kráčí však ještě podstatně dále, protože kromě zprostředkovaných informací z datového centra dokážou do vašich smartphonů přenést bezdrátově na vzdálenost několika desítek metrů i údaje přímo ze senzorů v jednotlivých Beaconech. Vytvářet vlastní zákaznické aplikace pomocí dodávaných vývojových kitů je velice snadné. Unikátních parametrů EMBC01 bylo dosaženo díky dvěma součástkám s extrémně nízkým příkonem a nízkým napájecím napětím – integrovaným obvodům EM9301 a EM6819.

„V hale V rozmístíme několik desítek majáků EMBC01, které budou sloužit k indoor lokalizaci návštěvníků a k přenosu různých informací do chytrých telefonů či tabletů. Půjde o největší nasazení této technologie v reálném prostředí u nás, byť zatím jen v omezeném rozsahu přenášených informací,“ uvedl Roman Studený, hlavní manažer projektu Spothill společnosti Neogenia. Ke komunikaci se spoty slouží mobilní uživatelská aplikace Spothill, která je kompletně lokalizována pro platformu Android. Verze pro iOS je ve fázi testování a bude uvolněna brzy. Pro přijímání informací musí být mobilní zařízení vybaveno nízkoenergetickým modulem BLE (Bluetooth 4.0) a aplikací Spothill s povolenými notifikacemi spuštěnými na pozadí. „Spoty dokáží zaslat zprávu ve chvíli, kdy se uživatelé dostanou do jejich blízkosti, stráví v jejich okolí určený čas nebo naopak jejich dosah opustí. Rozeznají také opakovanou návštěvu uživatele. Právě kombinace těchto scénářů umožňuje cílit na konkrétní zákaznické skupiny. Aplikace pracuje s uživatelskými preferencemi a jednotlivé nabídky jsou tedy filtrovány na základě informací ukládaných v profilu uživatele,“ upřesnil Roman Studený. Byznys model platformy Spothill je založen na bázi pronájmu jednotlivých spotů. V paušální měsíční částce je kromě samotné technologie spotů zahrnut také jejich servis.

Neogenia od loňského podzimu uskutečnila dvě desítky projektů Spothill se stovkami umístěných spotů, které používají subjekty OC Kotva, pražské Kongresové centrum při muzikálu Mamma Mia či Technické muzeum v Brně. Do dubna letošního roku díky pilotnímu projektu nabízí spoty se spoluúčastí.

Návštěvníkům 23. ročníku největšího mezinárodního veletrhu elektrotechniky, elektroniky, automatizace, komunikace, osvětlení a zabezpečení ve střední Evropě, AMPER 2015, pořádaného společností Terinvest, se tak při průchodu konkrétním místem ozve telefon a v něm se objeví detail nabídky majáku jako například: „Právě jste vstoupili do haly V, kde vystavují firmy z oboru automatizace, zabezpečení, komunikační a měřící techniky.“ Naopak při opuštění signálu spotů bude návštěvník upozorněn třeba na zajímavou promoční nabídku.

O Neogenia
Neogenia s.r.o. je provozovatelem služby SMSbrána.cz, firemní SMS brány neoGate, hromadných hlasových služeb, platformy Spothill a slevového agregátoru ZlatéSlevy.cz. Zaměřuje se na provoz a vývoj internetových projektů, zajišťování telekomunikačních služeb a efektivní využívání marketingových nástrojů. Projekty společnosti navštěvuje denně přes 70 000 uživatelů a jejich počet neustále roste.

O Terinvest
Hlavním předmětem podnikání společnosti Terinvest, spol. s r.o. je pořádání veletrhů a výstav. Mezi její další podnikatelské aktivity patří reklamní činnost, realizace výstavních expozic, pronájem mobilních hal a párty stanů, zprostředkovatelská činnost v oblasti služeb, marketing, pořádání kongresů, vydavatelství a produkční činnost. Společnost Terinvest, spol. s r.o. byla založena v roce 1991. Prvním zrealizovaným projektem byl již na jaře téhož roku veletrh sportovních potřeb a módy pro volný čas Sport Prague. První veletrhy byly pořádány v Praze v Paláci kultury, kde se uskutečnila řada důležitých projektů, jako je například největší středoevropský veletrh elektrotechniky, elektroniky, automatizace, komunikace, osvětlení a zabezpečení AMPER, od roku 2011 každoročně pořádaný na Výstavišti v Brně.