Internetová display reklama zaznamenala v dubnu 3% nárůst, zadavatelé využili prostor v hodnotě 455 milionů korun

V měsíci dubnu zaznamenala internetová display reklama mírný meziměsíční nárůst, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 455 milionů korun. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

V porovnáním s březnem 2015 si v dubnu display reklama polepšila o 3 %.

První tři místa v žebříčku zadavatelů patřila internetovým obchodníkům. Největším zadavatelem byl Internet Mall, který v dubnu využil reklamní prostor v hodnotě 14,8 milionů korun. Druhý skončil portál Czc.cz s využitým reklamním prostorem v hodnotě 14,5 milionů korun. Na třetím místě pak byla Alza.cz, která umístila reklamu v hodnotě 9,6 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v dubnu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 412 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (duben 2015) Cena (březen 2015) Meziměsíční změna
Seznam.cz 142 389 000 Kč 132 685 000 Kč 7%
MAFRA * 61 055 000 Kč 43 412 000 Kč 41%
Economia 44 271 000 Kč 47 955 000 Kč -8%
Mladá fronta 33 317 000 Kč 49 442 000 Kč -33%
FTV Prima 29 068 000 Kč 27 908 000 Kč 4%
CZECH NEWS CENTER 25 860 000 Kč 22 291 000 Kč 16%
CET 21 23 449 000 Kč 22 997 000 Kč 2%
Allegro AdMarket 20 550 000 Kč 21 368 000 Kč -4%
AdActive.cz 19 021 000 Kč 11 404 000 Kč 67%
Finance media 13 201 000 Kč 14 091 000 Kč -6%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 3/2015 – 4/2015

* Vzhledem k technickým problémům provozovatele MAFRA nejsou jejich data za březen 2015 kompletní.

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.