V měsíci dubnu zaznamenala internetová display reklama mírný meziměsíční nárůst, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 455 milionů korun. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
V porovnáním s březnem 2015 si v dubnu display reklama polepšila o 3 %.
První tři místa v žebříčku zadavatelů patřila internetovým obchodníkům. Největším zadavatelem byl Internet Mall, který v dubnu využil reklamní prostor v hodnotě 14,8 milionů korun. Druhý skončil portál Czc.cz s využitým reklamním prostorem v hodnotě 14,5 milionů korun. Na třetím místě pak byla Alza.cz, která umístila reklamu v hodnotě 9,6 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v dubnu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 412 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel | Cena (duben 2015) | Cena (březen 2015) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 142 389 000 Kč | 132 685 000 Kč | 7% |
MAFRA * | 61 055 000 Kč | 43 412 000 Kč | 41% |
Economia | 44 271 000 Kč | 47 955 000 Kč | -8% |
Mladá fronta | 33 317 000 Kč | 49 442 000 Kč | -33% |
FTV Prima | 29 068 000 Kč | 27 908 000 Kč | 4% |
CZECH NEWS CENTER | 25 860 000 Kč | 22 291 000 Kč | 16% |
CET 21 | 23 449 000 Kč | 22 997 000 Kč | 2% |
Allegro AdMarket | 20 550 000 Kč | 21 368 000 Kč | -4% |
AdActive.cz | 19 021 000 Kč | 11 404 000 Kč | 67% |
Finance media | 13 201 000 Kč | 14 091 000 Kč | -6% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 3/2015 – 4/2015
* Vzhledem k technickým problémům provozovatele MAFRA nejsou jejich data za březen 2015 kompletní.
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.