Praha, 17. června 2015 – I během výpovědní doby trvá smluvní vztah v nezměněné podobě a poskytovatel služeb elektronických komunikací má povinnost sjednané služby zákazníkovi dál poskytovat. Informuje o tom Český telekomunikační úřad v dnes vydané Měsíční monitorovací zprávě č. 5/2015. V pravomocném rozhodnutí ve sporu s lokálním poskytovatelem internetu ČTÚ dospěl k závěru, že využívání služby ve výpovědní době nelze chápat jako odvolání výpovědi spotřebitele. (TZ)
Monitorovací zpráva se dále věnuje tématu možné kolize terestrického příjmu digitálního televizního vysílání se signálem LTE. Úřad konstatuje, že i navzdory spouštění nových vysílačů LTE počet hlášených případů rušení neroste. Důvodné je přitom zhruba každé druhé oznámení (polovina nahlášených problémů s příjmem signálu nesouvisí se spouštěním sítí LTE). Z dlouhodobých statistik vyplývá, že většina závad je zapříčiněna slabým televizním signálem nebo nesprávným nastavením na straně přijímacích zařízení televizních diváků.
Přílohou monitorovací zprávy je Souhrnná zpráva o plnění povinností uložených držiteli poštovní licence České poště, s.p., za rok 2014. Konstatuje, že Česká pošta své zákonné povinnosti v loňském roce průběžně plnila. Současně poukazuje na některé dílčí nedostatky, například v oblasti dodávání poštovních zásilek. Zpráva zaznamenává rovněž pokles objemu přepravených poštovních zásilek u všech základních služeb. Tato změna je nejvíce patrná u obyčejných zásilek, u nichž každý rok objem přepravy klesá v průměru o 10,38 %.
Více než dvojnásobně naopak narostl v roce 2014 počet stížností na služby České pošty, které ČTÚ řešil. Úřad v minulosti opakovaně doporučoval zákazníkům České pošty, aby ve větší míře při zjištěných nedostatcích využívali možnosti reklamací. Tohoto práva klienti pošty loni využili ve 2 481 případu (oproti 1 850 reklamacím v roce 2013).