Senioři přichází na chuť chytrým telefonům s operačním systémem

Zájem o telefony pro seniory dlouhodobě roste. Jen v obchodech Expert Elektro se jejich prodeje od roku 2010 zvýšily více než pětkrát (548 %). Ze statistik předního prodejce s elektronikou také vyplývá, že zatímco v minulosti příslušníci starší generace dávali většinou přednost klasickému ovládání tlačítky, nově vyhledávají čím dál častěji i pro ně určené telefony s dotykovým displejem. (TZ)

Výrobci telefonů pro seniory proto svou nabídku postupně rozšiřují právě s ohledem na ovládání pomocí dotykového displeje. „Své uživatele v důchodovém věku si svým způsobem vychovávají. Starší lidé sice mají sice obvykle konzervativnější přístup, v případě zájmu o modernější technologii ale přejdou k dotykovému displeji právě u své oblíbené značky,“ řekl Robin Weintritt, ředitel prodeje Expert Elektro.

Podle údajů Expert Elektro si smartphone s dotykovým displejem v loňském roce našlo o bezmála jednou tolik (95 %) více nových majitelů než v roce 2013. „Růstový trend je zároveň patrný pro celý segment telefonůpro seniory. V současnosti je každý dvacátý zakoupený telefon uzpůsobený pro starší generaci, před dvěma lety to byl jen každý pětačtyřicátý,“ uvedl Robin Weintritt s tím, že díky rozšiřující se konkurenci s těmito telefony se na českém trhu postupně stávají cenově dostupnější. Klasický tlačítkový telefon senioři v průměru pořizují za 900 korun, dotykový pak kolem 4000 korun.

Bez ohledu na to, zda telefony pro seniory mají displej nebo se ovládají „jen“ tlačítky, najdeme u nich společné znaky. Údaje na displeji jsou dobře čitelné, tlačítka bývají velká. Důležité je i hlasité vyzvánění nebo SOS tlačítko pro případ krizové situace. Chytré telefony pro seniory bývají již také technologicky uzpůsobeny na práci s internetem.

Nejvyhledávanější značkou telefonů pro seniory jsou v obchodech Expert Elektro české CPA Halo a následované telefony ALIGATOR.

O Expert Elektro:

Expert Elektro je nákupní sdružení, které v České republice působí od roku 1996. O rok později se stalo součástí mezinárodní kooperace Expert International, která působí v mnoha evropských zemích jako například v Německu, Dánsku, Itálii, Španělsku či Rakousku. Mezi evropskými řetězci drží celkově 4. místo. V České republice má sdružení 51 kamenných obchodů a provozuje rovněž e-shop.

Reklamy