Horké počasí vystřelilo zájem o tuzemské zájezdy

Horké dny měly pozitivní dopad na tuzemskou turistiku. Češi díky počasí změnili své návyky a cestovali více než v předchozích letech – až o pětinu. Zájem byl o pobyty na horách, v lázeňských městech nebo vinařských lokalitách. Vyplývá to z předběžné sezonní analýzy druhého největšího slevového portálu Pepa.cz, který se orientuje především na nabídky pobytů. (TZ)

“Souvislost mezi počasím a počtem prodaných zájezdů je poměrně jasná,” interpretuje tento trend Jana Bačová, marketingová manažerka portálu Pepa.cz. “Vysoké teploty motivovaly naše zákazníky k častějším cestám, neboť v rozpálených městech vydržel jen málokdo.”

Zároveň se ukázalo, že Češi přestávají šetřit, již podruhé výrazně stoupla meziroční hodnota objednávky, a to o 23 %. Chuti cestovat tedy nahrává také důvěra Čechů v ekonomiku. Ruku v ruce s tím jde také rostoucí kvalita ubytovacích služeb a zázemí v oblíbených destinacích.

“Klasickým případem je západočeský lázeňský trojúhelník, který dokáže za dostupnou cenu nabídnout krátkodobé i dlouhodobé pobyty včetně dostatečného turistického zázemí. Podobně jsou na tom jihomoravské vinařské lokality v okolí Pálavy nebo Znojma,” vyjmenovává Bačová. “Nyní sledujeme renesanci středočeských měst a lázní, ale také rostoucí zájem o letní pobyty na horách – zejména na Šumavě, v Krkonoších a Jeseníkách.”

O Pepa.cz
Slevový portál Pepa.cz vznikl v roce 2011 a ihned po spuštění se držel mezi TOP 5 tuzemskými slevovými portály. V současné době s ročním obratem 300 milionů Kč zaujímá druhé místo na českého slevového trhu. Portál působí také na Slovensku jako Jožko.sk.

Instagram Pepa.cz: Instagram.com/pepa_cz  nebo #pepa #pepacz
Blog Pepa.cz: http://www.pepa.cz/blog/