Online prodeje prostřednictvím provizních systémů vzrostly o třetinu

Podle statistik největší české affiliate sítě VIVnetworks roste v ČR význam provizních systémů. Velkým českým e-shopům tento obchodní model zprostředkoval za prvních 8 měsíců tohoto roku více než 500 tisíc objednávek. Celkově jim generuje přes 10 % obratu. (TZ)

V prostředí českých internetových obchodů v letošním roce výrazně posiluje využívání možností tzv. affiliate marketingu, což je výkonnostní reklamní model, ve kterém se neplatí za zobrazení či proklik, ale formou provize za prodej realizovaný na základě zobrazované reklamy.

Díky největší české affiliate síti VIVnetworks, jejíchž služeb využívá téměř 190 českých e-shopů a zhruba 10 000 webových portálů, se jen za prvních 8 měsíců letošního roku prodalo zboží v hodnotě 910 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 32 %. „Tradičně nejsilnějším obdobím roku je na internetu předvánoční období. Samotné e-shopy předpovídají, že letošní vánoční sezóna bude o čtvrtinu silnější než v loňském roce. Proto se dá očekávat, že prodeje prostřednictvím naší provizní sítě letos dosáhnout až 1,5 miliardy korun,“ říká Vladan Hejnic, výkonný ředitel VIVnetworks.

Celkový počet zprostředkovaných obchodů od ledna do srpna v rámci VIVnetworks překročil hranici půl milionu. Průměrný nákup přitom v segmentu elektro, bílá a černá technika činil 4350 Kč, v segmentu módy pak 1480 Kč. „Množství objednávek, které dnes přivádí affiliate do velkých českých e-shopů, jako je Kasa.cz, Zoot.cz či Bata.cz, osciluje mezi 10-13 %,“ doplňuje Vladan Hejnic.

V síti VIVnetworks funguje pestré složení partnerů. Na rozdíl od USA, kde je affiliate marketing zcela běžnou a neopomenutelnou marketingovou disciplínou a kde 80 % zákazníků přichází z kuponových stránek, v ČR se kuponové stránky podílely na obratu jen 25 %, Cashbacky 16,6 % a obsahové weby 21 %. Celkem na stránky e-shopů zapojených do sítě VIVnetworks přišlo ve sledovaném období 17 milionů návštěv.

Počátkem listopadu se v Praze uskuteční Affiliate konference, největší setkání specialistů na affiliate marketing ve střední a východní Evropě, kterého se pravidelně účastní více než stovka lidí. Více na www.affiliatekonference.cz.

O společnosti VIVnetworks.com

VIVnetworks patří na českém, slovenském, polském a maďarském trhu mezi silné hráče na poli Affiliate marketingu. Využívá k tomu technologii  CJ Affiliate by Conversant (dříve Commission Junction). Ke klientům na českém trhu patří známé značky jako například KASA.cz, ZOOT.cz, OTTO-shop.cz, ČEDOK, Tchibo, TESCOMA.cz, BATA.cz, ALLIANZ.cz, NAKUPVAKCI.cz, Sfinance.cz, mBank.cz, Astratex.cz a další. Významně se podílí na rozvoji trhu výkonnostního marketingu pořádáním workshopů a konferencí. Více informací naleznete na www.vivnetworks.com.