Durex startuje kampaň za vytvoření prvního emotikonu bezpečného sexu

Praha 20. listopadu 2015 – Značka Durex odstartovala mezinárodní kampaň za vytvoření prvního emotikonu bezpečného sexu na světě, a to před Světovým dnem AIDS, který proběhne 1. prosince 2015. (TZ)

eb3d953b-febf-49fb-b4a1-bf569187901b

Studie provedená Durexem* ukazuje, že emotikony hrají zásadní roli v konverzacích mladých lidí o sexu. Pro 80 % osob mezi 18 a 25 lety je totiž jednodušší, když k vyjádření používají emotikony, a více než polovina dotázaných pravidelně používá emotikony v diskuzích o sexu. 84 % lidí mezi 18 a 25 lety navíc řeklo, že se v takovém případě cítí příjemněji. Zneklidňující je růst apatie vůči nutnosti bezpečného sexu. Více než třetina dotázaných totiž prohlásila, že je bezpečný sex nezajímá. Další výzkum ukázal, že téměř polovina respondentů si myslí, že HIV je ani jejich přátele nikdy nezasáhne**. Ve světle těchto zjištění dnes Durex spouští světovou kampaň volající po vytvoření emotikonu bezpečného sexu organizací Unicode, která je autorem emotikonů.

Takový emotikon umožní mladým lidem přenést se přes rozpaky doprovázející diskuzi o bezpečném sexu, podnítí je k rozhovorům a zvýší povědomí o důležitosti užívaní kondomů při ochraně proti sexuálně přenosným nemocím (SPN), mezi které patří i HIV a AIDS. Durex se snaží, aby lidé pro podporu bezpečného sexu používali a sdíleli hashtag #CondomEmoji. Durex doufá, že tento hashtag využije až jeden milion uživatelů a tato podpora bude moci být použita jako součást oficiálně podané žádosti k organizaci Unicode během Světového dne AIDS 1. prosince 2015.

„Mnoho mladých lidí získalo své sexuální znalosti skrze vlastní sexuální aktivity a hledání na internetu,“ vysvětluje Dr. Mark McCormack, hlavní přednášející sociologie a spoluředitel Centra pro sex, pohlaví a sexuality na Univerzitě v Durhamu. „Zatímco účastníci studie obecně měli pocit, že v rámci svého vztahu mohou bezpečný sex řešit, nejistota vládla nad rozhovory s novými nebo potenciálními partnery. 80 % z nich uvítalo nápad emotikonu bezpečného sexu jako prostředku, jak učinit debatu o bezpečném sexu jednodušší a zábavnější,“ zjistil McCormack.

Volker Sydow, globální ředitel společnosti Durex, říká: „Durex věří ve šťastnější, zdravější sexuální životy a Světový den AIDS je nesmírně významnou připomínkou důležitosti bezpečného sexu. Při pohledu na to, jaký vliv má posílání zpráv na vývoj dnešních vztahů, je oficiální emotikon bezpečného sexu jednoduchým krokem k lepší ochraně a sexuálnímu pohodlí.“

PODPOŘTE TUTO KAMPAN POUŽITÍM #CONDOMEMOJI

  • 80 % LIDÍ MEZI 18 A 25 LETY ŘÍKÁ, ŽE JE PRO NĚ JEDNODUŠŠÍ VYJÁDŘENÍ POMOCÍ EMOTIKONŮ, A 84 % TVRDÍ, ŽE SE CÍTÍ LÉPE, KDYŽ MLUVÍ O SEXU ZA POUŽITÍ IKON
  • EMOTIKONY JSOU ZÁSADNÍ V KOMUNIKACI MLADÝCH PÁRŮ. STUDIE PROTO DOPORUČUJE VYTVOŘENÍ OFICIÁLNÍHO EMOTIKONU BEZPEČNÉHO SEXU, KTERÝ V TÉTO KOMUNIKACI BUDE MÍT MÍSTO
  • VÍCE NEŽ TŘETINA MLADÝCH LIDÍ TVRDÍ, ŽE JE BEZPEČNÝ SEX NEZAJÍMÁ, A TÉMĚŘ POLOVINA SI MYSLÍ, ŽE SE JICH ANI JEJICH PŘÁTEL HIV NIKDY NEDOTKNE
  • DUREX ROZJÍŽDÍ SVĚTOVOU KAMPAŇ PRO VYTVOŘENÍ OFICIÁLNÍ #CONDOMEMOJI JEŠTĚ PŘED SVĚTOVÝM DNEM AIDS

Více statistik: Alarmující trendy v přístupu k bezpečnému sexu

  • Více než 56 % dotázaných tvrdí, že se nad bezpečným sexem nezamýšlejí, a 54 % z nich pociťuje, že se o toto téma v dnešní době méně zajímají. Více než třetina respondentů dokonce potvrdila, že je jim to jedno*.

 

  • Během dalšího průzkumu Durexu a MTV** se zjistilo, že 78 % osob mezi 18 a 25 lety napříč Evropou je sexuálně aktivních, ale pouze 62 % z nich používá kondomy a 4 z 10 měli sex více než s jednou osobou bez kondomu. Dokonce se ukázalo, že ač 86 % respondentů cítilo, že všichni máme zodpovědnost bojovat s HIV a AIDS, vypadá to, že právě dotázaní necítí, že jsou rizikovou skupinou. Čtvrtina tázaných věří, že tyto nemoci jsou problémem zejména pro obyvatele Afriky.

*Zdroj: 3GEM průzkum pro Durex – VB, říjen 2015.

**Zdroj: Someone Like Me, VIMN & Brand Solutions Insight s Tapestry Research, 2014.

***Zdroj: Postoj mladých lidí k diskuzi o bezpečném sexu a použití kondomů, 2015. Autor: Dr. Mark McCormack, hlavní přednášející sociologie a spoluředitel Centra pro sex, pohlaví a sexuality na Univerzitě v Durhamu.

O Durexu

Durex® je celosvětově značka číslo jedna v péči o sexuální pohodlí. Vyrábí širokou škálu produktů zahrnující vysoce kvalitní kondomy, intimní lubrikanty a masážní erotické pomůcky.

Durex už 80 let inspiruje milence k lásce a k bezpečnému sexu. To je důvod, proč Durex nikdy nepřestane inovovat své nové produkty, které vylepšují sexuální zážitky a prohlubují intimitu mezi partnery.

Pro více informací navštivte www.durex.cz.

O RB*

RB* je mezinárodní společnost zabývající se oblastí zdraví a hygieny. Tato společnost, která operuje ve více než 60 zemích a má ředitelství v Londýně, Dubaji a Amsterdamu. Společnost zaměstnává zhruba 37 000 lidí po celém světě.

RB se nachází mezi top 20 společnostmi zapsanými na londýnské burze a její hlavní myšlenkou je přinášet inovativní řešení pro zdravější životy a šťastnější domovy. Společnost je světová jednička nebo dvojka ve většině jejích rychle se rozvíjejících kategoriích. Její portfolio zdravotních, hygienických a domácích potřeb zahrnuje značky jako Nurofen, Strepsils, Mucinex, Durex, Scholl, Clearasil, Lysol, Dettol, Veet, Harpic, Cillit Bang, Mortein, Finish, Vanish, Calgon, Air Wick, Woolite a French’s. Naše vedoucí značky představují 80 % čistého obratu. Klíčovými značkami RB v České republice jsou Air Wick, Finish, Vanish, Durex, Scholl, Strepsils a Nurofen.

V RB znovu definujeme svět zdraví a hygieny spotřebitele. Naši lidé a unikátní kultura jsou srdcem našeho úspěchu. Jsme vedeni touhou po úspěchu a vášní být lepší než ostatní na všech polích, na která se soustředíme, a to včetně udržitelnosti, kde cílíme na 1/3 snížení užití vody, 1/3 snížení užití uhlí a 1/3 čistého zisku z udržitelných produktů. Jsme hrdí, že jsme největší partner iniciativy Save the Children, s novou vizí radikálního snížení jednoho z nejrozšířenějších zabijáků dětí pod pět let, průjmu.

Pro více informací navštivte www.rb.com.