Neoficiální emoji bezpečného sexu představen

Emoji symbol „deštníku s kapkami deště“ představen jako volba respondentů v celosvětovém průzkumu, a to jako odpověď na odmítnutí vytvořit oficiální emoji prezervativu organizací Unicode.(TZ)

https://www.youtube.com/watch?v=Tkfbbyayn8Q&authuser=0

  • V souvislosti se Světovým dnem boje proti AIDS vyzývá Durex k používání a sdílení emoji symbolu „deštníku s kapkami deště“ pro rozšiřování povědomí o rizicích spojených s nechráněným sexem.
  • Téměř polovina osob ve věku 16–35 let nepovažuje onemocnění AIDS za něco, co by je mohlo ohrozit**, přestože virem HIV se nakazí každých 30 sekund jeden mladý člověk***. Pro 60 % mladých osob je přitom nepříjemné mluvit s někým o pravidlech a možnostech bezpečného sexu.
  • Více než tři čtvrtiny osob ve věku 16–35 let potvrzují, že při virtuální diskuzi o sexu využívají emoji, a devět z deseti věří, že pokud by existoval emoji symbol pro bezpečný sex, pomohlo by to ke snazší a otevřenější diskuzi o možnostech bezpečného sexu s partnerem.
  • Mezinárodní federace pro plánování rodičovství se 1. prosince spojila se značkou Durex, aby jí pomohla rozšířit mezi lidmi povědomí o rizicích nechráněného sexu.

Praha, 1. 12. 2016: V souvislosti s probíhající kampaní #CondomEmoji představila značka Durex, světová jednička na trhu s výrobky pro péči o sexuální zdraví, symbol „deštníku s kapkami deště“, který byl v celosvětové volbě respondenty jednoznačně vybrán jako neoficiální emoji symbol pro bezpečný sex.

S nadcházejícím Světovým dnem boje proti AIDS, který připadá na 1. prosince, vybízí Durex uživatele sociálních médií, aby používali a sdíleli tento symbol jednak pro zvýšení povědomí o rizicích spojených s nechráněným sexem a jednak proto, aby bylo dáno organizaci Unicode najevo, že je skutečně potřeba vytvořit a schválit oficiální #CondomEmoji a umožnit používání tohoto symbolu na každém chytrém telefonu.

Kampaň byla vytvořena v návaznosti na šokující zjištění, že téměř polovina osob ve věku 16–35 let nepovažuje onemocnění AIDS za něco, co by je mohlo ohrozit**, přestože virem HIV se nakazí každých 30 sekund jeden mladý člověk***.

Více než 60 % respondentů v průzkumu přiznává, že je jim nepříjemné mluvit otevřeně o zásadách bezpečného sexu, 72 % dotázaných osob potvrdilo, že je pro ně jednodušší vyjadřovat emoce pomocí emoji symbolů, a více než tři čtvrtiny přiznávají, že při probírání sexuálních témat a vztahů používají symboly emoji. Devět z deseti respondentů také potvrzuje, že oficiální #CondomEmoji by jim mohl pomoci k jednodušší diskuzi o zásadách bezpečného sexu.

Category Manager značky Durex Volker Sydow prohlásil: „V Durexu věříme, že spojení letošního Světového dne boje proti AIDS s volbou neoficiálního emoji symbolu bezpečného sexu je důležitým krokem k znovuoživení diskuze o bezpečném sexu mezi mladými lidmi a podpoře boje proti rozšiřování viru HIV a AIDS. Žádáme tedy všechny, aby vyjádřili svoji podporu Světovému dni boje proti AIDS 2016 používáním tohoto neoficiálního emoji symbolu a hastagu #CondomEmoji.“

Kampaň byla podpořena také Mezinárodní federací pro plánování rodičovství (IPPF), jejíž generální ředitel Tewodros Melesse prohlásil: „Všeobecné povědomí o nutnosti bezpečného sexu je velmi důležité. Podporujeme kampaň Durexu v rozšiřování povědomí, především u mladých lidí, o nutnosti se při sexu chránit. Během Světového dne boje proti AIDS 2016 budeme podporovat snahu této společnosti upozornit na rizika spojená s nechráněným sexem.“

Durex vytvořil jako součást kampaně online video, které je ke zhlédnutí zde:

https://www.youtube.com/watch?v=Tkfbbyayn8Q

*Zdroj: 3GEM průzkum s 35 000 respondenty ve Velké Británii, Spojených státech, Brazílii, Číně, Indii a Jižní Africe realizovaný značkou Durex – Velká Británie, říjen 2016.

**Someone Like Me, VIMN & Brand Solutions Insight with Tapestry Research, 2014.

***Zdroj: UNAIDS, Mezinárodní zpráva 2010, snímek 11.

O DUREXU

Durex je světová jednička na trhu se sexuálními produkty. Značka Durex vyrábí nejen prezervativy, které překračují testovací standardy, ale nabízí také masážní a lubrikační gely a erotické hračky.

Durex má více než osmdesátileté zkušenosti s postelovými záležitostmi, a proto je odhodlaný inspirovat páry, aby milovaly bezpečný sex. Proto také Durex stále pracuje na inovacích a nových produktech, které pomáhají párům získat nové zážitky a posílit vzájemný vztah. Pro více informací navštivte www.durex.cz.

O RECKITT BENCKISER

RB je světová jednička na trhu se zdravotními a hygienickými potřebami a potřebami pro domácnost. Tato společnost operuje ve více než 60 zemích světa, s ústředími v Londýně, Dubaji a Amsterdamu a podílem na trhu ve většině zemí napříč celým světem. RB zaměstnává přibližně 37 000 lidí z celého světa.

RB přináší inovativní řešení pro zdravější život a šťastnější domácnost a proto je na vrcholu žebříčku 25 společností uvedených na londýnské burze. Ve většině svých kategorií je jedničkou nebo dvojkou na trhu a neustále pracuje na dalších inovacích. Portfolio společnosti je reprezentováno především tzv. powerbrands, jako jsou Nurofen, Strepsils, Gaviscon, Mucinex, Durex, Scholl, Lysol, Dettol, Clearasil, Veet, Harpic, Bang, Mortein, Finish, Vanish, Woolite, Calgon, AirWick a French’s. Produkty powerbrands tvoří 80 procent celkových výnosů společnosti.

RB zcela nově vymezuje svět zdravotních a hygienických potřeb. Zaměstnanci a kultura společnosti jsou pro úspěch společnosti klíčové. Zaměstnanci RB jsou plni elánu a touhy překonávat sebe i ostatní ve všech směrech. S tím je spojena i snaha o udržitelnost zdrojů – společnost se snaží omezit o jednu třetinu svůj dopad na vodní zdroje, omezit produkci uhlíku o jednu třetinu a mít jednu třetinu zisků z internetových prodejů do roku 2020 tvořenou pouze produkty vyrobenými s ohledem na udržitelnost zdrojů. RB je také největším světovým partnerem v charitativní akci Save the Children, jejímž záměrem je radikálně redukovat jednu z nejčastějších příčin úmrtí dětí do pěti let věku – průjem.

Pro více informací navštivte www.rb.com.  

O IPPF

IPPF poskytuje služby v oblasti sexuální osvěty a reprodukce se zaměřením na svobodnou volbu osob v těchto směrech. Bojujeme za právo každého člověka se v těchto ohledech svobodně rozhodnout. Jsme místní ve smyslu našich dobrovolníků a členů a celosvětoví ve smyslu sítě našich služeb.

Poskytujeme pomoc, ať již je to kdekoliv a komukoliv, pokud o naši pomoc požádá.